معاون استاندار:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم با تاکید بر نظارت مستمر بر بازار، گفت: در برخورد با گرانفروشان تعارفی با کسی نداریم و اجازه افزایش قیمت خودسرانه به هیچ فردی داده نمی شود.
کد خبر: ۶۴۶۲۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۴ 22 August 2018

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری عصر سه شنبه در دهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار قم، افزود: شک نکنید اگر متخلفی به دنبال افزایش قیمت و یا احتکار کالا باشد، وقتی نظارت ها را مستمر ببیند به طور حتم در رفتارش تجدید نظر می کند.

وی تاکید کرد: گرانفروشی اصناف رصد می شود و مقابله قهری و قاطع با متخلفان در دستور کار است.

وی گفت: برای حل ریشه ای گرانفروشی، مشکل تولید باید هر چه سریع تر حل شود؛ به طور حتم کمک به تامین مواد اولیه قیمت کالاها را کاهش می دهد.

غضنفری با تاکید بر اینکه همه باید از قیمت های تعیین شده تبعیت نمایند، اضافه کرد: همراهی اتاق اصناف برای کنترل قیمت ها باید مستمر باشد و اعضای این نهاد احساس نکنند در مقابل تشکیلات دولت هستند.

وی با بیان این که سقف اختیار استان در افزایش قیمت کالاها 10 درصد است، گفت: اگر تشخیص دهیم قیمت کالایی نیاز به افزایش دارد، با برگزاری جلساتی، فاکتورهای دخیل در افزایش قیمت کالا را تحلیل و تصمیم گیری می کنیم.

وی افزود: به طور مثال برای افزایش قیمت نان، از اختیارات داخلی استان استفاده نمودیم و قیمت منطقی برای انواع نان تعیین شد و اجازه سوءاستفاده به هیچ گروهی فردی تشکیلاتی در این زمینه نخواهیم داد.

معاون استاندار قم با اشاره به این که طرح ساماندهی جامع گندم، آرد و نان در حال تهیه و اقدام است، بیان کرد: این طرح متناسب با وضعیت استان ها در حال تدوین است و ملاک عمل استان ها خواهد بود.

وی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره بر لزوم تزریق مرغ منجمد به بازار، افزود: این اقدام برای کنترل قیمت ضروری است و اگر قیمت این محصول بیش از هشت هزار و 175 تومان باشد، مصداق گرانفروشی است.

وی در ادامه با بیان این که کارگروه تنظیم بازار یکی از فعال ترین کارگروه های استان است، گفت: در جلسه های بعدی این کارگروه برای هم افزایی بیشتر نماینده ای از دادستانی حضور خواهد داشت.

غضنفری با اشاره به این که تصمیم های ما ناظر بر رعایت حقوق شهروندی است، اضافه کرد: چکش کاری های کارشناسی که در قم صورت می گیرد و به موقع منعکس می شود، در تصمیم سازی ارکان نظام موثر است.

وی با بیان این که وضعیت قم در قیمت کالاها خوب است، ادامه داد: اگر از اختیارات موجود بیشترین بهره را ببریم، به طور حتم به وضع مطلوب تری می رسیم.

دهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار با حضور دستگاه های ذیربط درسالن جلسات امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار و برمسائلی از جمله افزایش توزیع مرغ منجمد در بازار، تنظیم بازار میوه شب عید، ممنوعیت احداث نانوایی جدید و فراهم کردن مقدمات برپایی نمایشگاه پاییزه تاکید شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار