رئیس ستاد دهه امامت و ولایت هرمزگان:
تابناک هرمزگان- بازسازی واقعه غدیر در 10 شهرستان هرمزگان و برگزاری جشن بزرگ غدیر در مسجد جامع بندرعباس
کد خبر: ۶۴۶۲۷۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۸ 22 August 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، رئیس ستاد دهه امامت و ولایت استان هرمزگان در نشست خبری با خبرنگاران برنامه‌های دهه امامت و ولایت را تشریح کرد، حجت الاسلام احمد عامری سیاهویی در جلسه تشریح مراسمات دهه امامت و ولایت با بیان اینکه سه واقعیت غیرقابل انکار داریم؛ «زمان ، مکان ، انسان» که غدیر روزی است به فطرت ما و عاقبت ما اتصال دارد و مثل نفسی که در ریه انسان است به امت زندگی می بخشد.

وی با بیان اینکه خود واقعه غدیر یک خبر جهانی است بیان داشت: گاهی خبر ها در سطح دنیا با جریان سازی مهم می شوند که ذهن همه اندیشمندان را به خود معطوف می کند و برخی از خبرها آنقدر مهم هستند که یک سمت آن به مبدأ توحید و یک سمت آن به آخرت متصل است، مثل امر مبارک غدیر.

عامری تصریح کرد: روز عید غدیر روزی است که به فطرت و آخرت مملکت ها اتصال دارد مثل نفسی در شش های انسان ها در حال گذر است و تازگی می بخشد روح را حیات طیبه و کرامت می دهد ، این روز آنقدر مهم است که به یک اتفاق جریان سازی مبدل گشته، در آن روز که حاجیان در گرما هوا و آن صحرای غدیر نگه داشته شدند.

وی در ادامه پرداخت به سخنان گهربار رسول گرامی اسلام(ص) در روز غدیر که: حاضران این پیام را به غایبان و پدران به فرزندان تا روز قیامت منتقل کنند، و این پیام همراه با نمادی صورت گرفت که پیغمبر (ص) عمامه را بر سر امیرمومنان علی(ع) گذاشت و دست بیعت داد و این کار در واقع تفویض امر امامت و جانشینی رسول خدا در قالب مدیریت جهانی اسلام انجام شد و همه حاضران نیز با علی(ع) طی چند روز گروه گروه آمدند و بیعت کردند و آن روز شهرت یافت به روز عید سعید غدیر خم.

رئیس ستاد دهه امامت و ولایت استان هرمزگان عنوان کرد: رکن اول زمانی بود که این امر واقع شد هجدهم ذی الحجه و رکن دوم مکانی بود که عید سعید غدیر خم در آن صورت پذیرد و رکن سوم انسان بود و همه حاضران آن روز را به رسم امانت سینه به سینه نقل کردند تا به ما رسید و پیامبر فرمودند، که افضل اعیاد عید غدیر است.

وی با بیان اینکه قریب به یک سوم آیات قرآن اشاره دارند به واقعه غدیر و شهادت می دهد به ولایت علی(ع) که یک انسان کامل است، گفت: همه اولیای الهی نسبت به غدیر توجه داشتند و ما نیز با الهام گیری از ائمه اطهار(ع) این عید ارزشمند را پاس می داریم و همچنین امام خمینی(ره) غدیر را مدیریت سالم جهان اسلام معنا کردند ومی فرمایند غدیر روزی است که پیامبر راه دین را تعیین می کنند و بیان گذار عدم جدایی دین و سیاست است.

عامری در تشریح مراسمات دهه امامت و ولایت استان بیان داشت: برگزاری مراسم تکریم سادات و همایش سادات اهل‌ سنت و گفتمان‌دینی ، مشارکت دادن مردم در نذری غدیرکه سال گذشته 110 دیگ پخت غذا داشتیم، محافل انس با قرآن، برگزاری نمایشگاه کتاب، دیدار با خانواده شهدا، بازسازی واقعه غدیر،حرکت کاروان شادی غدیر در محلات و مناطق مختلف ، تهیه جهیزیه برای زوج های جوان تحت عنوان ازدواج آسان که در شب عید اتفاق خواهد افتاد، جشن غدیر در شهر بندرعباس با دعوت از سخنرانان شاخص کشوری و پاسخ به شبهات نیز در مسجد جامع انجام خواهد گرفت.

وی گفت: روز اول دهه ولایت و امامت با عنوان «توحید، بندگی و اطاعت» نامگذاری شده است.

همچنین« ایثار ودفاع از حریم ولایت»، «ولایت و مردم سالاری دینی»، «ولایت محور وحدت اسلامی» و«قرآن وعترت» از دیگر عناوین روزهای دوم تا پنجم دهه ولایت و امامت است.

عامری افزود: روز ششم تا دهم که با عناوین « ولایت، هدایت وعزت اسلامی»، «ولایت، بصیرت و دشمن‌ستیزی»، «ولایت واقتدار ملی»، «غدیرملی، امامت و ولایت» و « ولایت، مهدویت وعدالت» نامگذاری شده است.

وی در ادامه به تشریح برنامه های دهه امامت و ولایت در هرمزگان پرداخت و افزود: دیدار با خانواده های شهدا، جشن ازدواج 500 زوج جوان تحت عنوان ازدواج آسان گل های علوی از دیگر برنامه‌های دهه ولایت و امامت در استان است و مراسم ازدواج آسان 313 زوج و اعطای جهیزیه در روستای «کرمون» بخش تخت شهرستان بندرعباس خبر داد و افزود: در دیگر محلات بندرعباس نیز مراسم ازدواج و اعطای جهیزیه برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بندرعباس از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان ثمره غدیر یاد کرد و گفت: امروز تمام ملت های آزاداندیش دنیا به نظام جمهوری اسلامی به دلیل قرار گرفتن فقیهی عادل که خدا تمام خضایل غدیری را در شخصیت معظم له قرار داده است، در راس این نظام، غبطه می خورند.

رئیس ستاد دهه امامت و ولایت استان هرمزگان خاطرنشان کرد: درفضایل عید غدیر کتاب‌های زیادی نگاشته شده است و فرهنگ‌غدیر را به تمام دنیا معرفی کرده‌ایم و بیشتر کشورها نمایندگی بنیادغدیر را دارند و مراسمات روز غدیر دراین کشورها همزمان با ایران برگزار می‌شود.

رئیس ستاد دهه امامت و ولایت استان هرمزگان تاکید کرد: شهرداری‌های مناطق سه‌گانه شهر بندرعباس نیز دراین بخش ویژه‌برنامه‌هایی را در دهه ولایت و امامت برگزار می‌کنند.

وی یادآور شد: مساله غدیر باید مثل فرهنگ عاشورا که مردم خود را وقف امام حسین (ع) کرده اند، پررنگ و گسترش یابد و در این راستا تلاش کنیم که جزو مبلغان احیاگر این سنت تاریخی باشیم ، که موقوفات امام حسین (ع) در افکار جا افتاده اما در غدیر این فرهنگ رو به فراموشی رفته است.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار