در اولین کمیته آنفلوآنزای طیور شهرستان با حضور مدیر کل دامپزشکی استان ، فرماندار و سایر روئسای ادارات که در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد بر راه اندازی پست قرنطینه ای دامپزشکی تاکید شد.
کد خبر: ۶۴۹۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ 01 September 2018

به گزارش تابناک خراسان جنوبی:در ابتدای جلسه دکتر رضا محمودی زاوه رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گزارشی از وضعیت صنعت طیور شهرستان و وضعیت بیماری آنفلوآنزا و اشاره به کاهش چشمگیر تلفات طیور در شهرستان نمود.

دکتر اصغرزاده مدیر کل دامپزشکی استان ضمن تبیین و تعیین شرح وظایف ستاد پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به دستورالعمل های اجرایی و ضرورت مقابله و کنترل این بیماری با توجه به درگیری استان های همجوار اشاره داشت. وی احساس مسئولیت، تعامل و هماهنگی و پای کار بودن مسئولین و حضور کامل در سطح شهرستان و هماهنگی در اجرای وظایف و مسئولیت های ذاتی را در جهت پیشبرد برنامه ها موثر ارزیابی کرد و ضمن تقدیر از زحمات مسئولین بر لزوم اتخاذ تمهیدات پبیشگیرانه جهت کنترل این بیماری تاکید کرد. وی نظارت بر تردد محموله های مرغی و فرآورده های جانبی و پایش تالاب ها و نظارت بر روند فعالیت مرغداریها و زیستگاههای پرندگان و توجیه و آموزش روستائیان و شهروندان و مرغداران را با هدف تحقق این مهم ضروری دانست و خواستار  تلاش مضاعفِ مسئولین شد.

وی افزود: با توجه به هم مرز بودن خراسان جنوبی با خراسان رضوی ، باید نظارت های بهداشتی قرنطینه ای با هدف پیشگیری از عوامل بیماری زا انجام شود و این امر تنها با ایجاد پست قرنطینه ای در مسیر خضری میسر می گردد که نیازمند همکاری و مساعدت فرماندار و شورای تامین شهرستان قاینات است.

 مهندس کریمی فرماندار قاینات با تاکید بر اهمیت امنیت غذایی مردم ، به امر پیشگیری از آنفلوانزا به عنوان یک استراتژی اصلی در کاهش خسارتهای احتمالی اشاره نمود  و بر همکاری سایر ادارات ذیربط در پیشگیری از آنفلوانزا تاکید نمود و گفت :با توجه به مخاطرات بهداشتی ، اقتصادی و اجتماعی این بیماری مجموعه فرمانداری و شورای تامین شهرستان نیز بر احداث و راه اندازی پست قرنطینه در ورودی شهرستان و استان نظر مثبت دارد و تلاش بر این خواهد بود تا در کمترین زمان ممکن این مهم محقق شود.وی همچنین بر استفاده از توان سمن ها در ارتقا آگاهی عمومی تاکید کرد و گفت دامپزشکی شهرستان در راستای فرهنگ سازی و افزایش آگاهی مردم از توان سمن ها استفاده کند وبا همکاری آنها و بالا بردن سطح آگاهی مردم در کنترل و پیشگیری اقدام عملیاتی انجام دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار