مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت : شهرضا با تولید ۷۵۰ تن عسل در سال، از نظر کیفی رتبه نخست و از نظر کمی در رتبه سوم استان قرار دارد.
کد خبر: ۶۷۷۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹ 06 November 2018

به گزارش تابناک : رضا باقری امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شهرضا باتولید ۷۵۰ تن عسل در سال، از نظر کیفی رتبه نخست و از نظر کمی در رتبه سوم استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه تولید سالانه ۷۵ هزار تن شیر، شهرضا را در جایگاه سوم استان قرار داده است، تصریح کرد: این شهرستان با تولید سالانه ۵۱۰۰ تن گوشت قرمز در جایگاه چهارم و با تولید ۲۳ هزار تن گوشت سفید در رتبه پنجم استان قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا خاطرنشان کرد: این شهرستان با تولید ۱۲۰ میلیون اصله نشاء در سال، به عنوان یکی از قطب‌های مهم تولید این محصول در کشور مطرح است و در جایگاه نخست استان قرار دارد.

باقری از تولید سالانه ۲۵ هزار و ۲۰۰ تن انار در این شهرستان و کسب رتبه چهارم استان خبر داد و افزود: شهرضا با تولید ۷۲۰۰ تن انگور در سال، پنجمین تولیدکننده این محصول در استان است.

وی با بیان اینکه کرم گلوگاه از آفات مهم درختان انار در همه مناطق کشور است، تصریح کرد: این آفت هر ساله خسارت زیادی به باغداران وارد می‌کند و تاکنون روش‌های مختلف مبارزه با آن، مانند مبارزه زراعی و بیولوژیک که در باغات به مرحله اجرا در آمده، نتوانسته آن را کنترل کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با بیان اینکه تولید محصولات کشاورزی سالم از وظایف سازمان جهاد کشاورزی است، خاطرنشان کرد: از سال زراعی ۹۶ - ۹۵ کمیته مبارزه با کرم گلوگاه انار، با هدف بررسی راهکارهای مبارزه با این آفت در اداره جهاد کشاورزی تشکیل شد و چند روش تحقیقاتی به صورت پایلوت در مناطق مختلف اجرا  شد که نتایج حاصل از اجرای آن‌ها، مطلوب گزارش شد، اما کاربرد وسیع این روش‌ها در باغات قابل اجرا نبود.

وی اضافه کرد: طرح آزمایشی  مبارزه با آفت کرم گلوگاه انار در ۱۰ هکتار از باغات شهرستان با ۱۱ روش، اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا از مبارزه با سن غلات در مزارع گندم و جو در سطح پنج هزار و ۱۵۰ هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد و افزود: طرح‌های مبارزه با سایر آفات محصولات زراعی در چهار هزار و ۶۷۶ هکتار از مزارع شهرضا اجرا شده است در حالی که طرح مبارزه با آفات درختان میوه در یک هزار و ۱۶۰ هکتار از مزارع شهرستان اجرا شده است.

باقری با اشاره به مبارزه با آفات در ۳۸۲ هکتار از باغات این شهرستان، اظهار کرد: طرح مبارزه با بیماری‌های درختان میوه در ۹۳۰ هکتار و مقابله با موش صحرایی در  ۲۳۵ هکتار از مزارع و باغات و مبارزه با علف‌های هرز در دو هزار و ۵۳۷ هکتار از مزارع و دو هزار و ۵۰ هکتار از باغات شهرستان اجرا شده است.

وی با اشاره به نظارت بر فعالیت کلینیک‌های گیاه پزشکی ناظر بر واحدهای تولید کننده محصول سالم، تصریح کرد: طرح مبارزه بیولوژیک در در پنج هکتار از عرصه‌های گلخانه‌ای شهرضا اجرا شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار