رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای کاهش سطح زیر کشت گندم در استان خبر داد.
کد خبر: ۶۷۸۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲ 10 November 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،خسرو شهبازی، با بیان اینکه برای کاهش بیش از 20 هزار هکتاری کشت گندم در استان برنامه ریزی شده، ادامه داد: امسال بنا داریم سطح زیر کشت گندم استان را به زیر 400 هزار هکتار برسانیم.

وی اضافه کرد: امسال برای کشت بیش از 300 هزار هکتار گندم دیم و حدود 90 هزار هکتار گندم آبی در این استان برنامه‌ریزی شده است.

شهبازی یکی از دلایل برنامه‌ریزی برای کاهش سطح زیر کشت گندم در سال جاری را رعایت تناوب زراعی با هدف بهبود ساختمان خاک و افزایش ماده آلی خاک عنوان کرد.

شهبازی رعایت تناوب زراعی را از موارد ضروری برای حفظ ساختمان خاک دانست و افزود: اگر تناوب زراعی را رعایت نکنیم در سال های آینده میزان علف‌های هرز، آفات و امراض مزارع بالا رفته و این موضوع می تواند افت شدید عملکردی را در محصول گندم در پی داشته باشد.

شهبازی گفت: همچنین در سالهای اخیر شاهد ازدیاد سوسک قهوه ای گندم در مزارع گندم استان بوده ایم که تنها راه مبارزه با این سوسک رعایت تناوب زراعی است.

وی اظهار کرد: افزایش سطح زیر کشت محصولات دیگری مثل کلزا و نخود پاییزه و... از دیگر دلایل برنامه ریزی برای کاهش سطح زیر کشت گندم در استان کرمانشاه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در سال زراعی گذشته 314 هزار هکتار گندم دیم و 98 هزار هکتار گندم آبی در مزارع استان کرمانشاه کشت شده بود.

شهبازی گفت: در همه شهرستان‌های استان کرمانشاه کشت گندم انجام می‌شود.

شهبازی سپس استان کرمانشاه را از نظر عملکرد در واحد سطح در تولید گندم جزو استان های برتر کشور قرار داد.

به گفته شهبازی استان کرمانشاه همواره رتبه چهارم و یا پنجم تولید گندم کشور را در اختیار دارد.

شهبازی سپس اشاره ای هم به پرداخت کامل مطالبات گندمکاران استان کرمانشاه داشت و اظهار کرد: مطالبات گندم‌کاران استان کرمانشاه در سال زراعی گذشته بیش از 845 میلیارد تومان بوده که تمامی این مبلغ به زارعان پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در سال زراعی گذشته در مجموع 850 هزار تن گندم در استان کرمانشاه تولید شد، اضافه کرد: در نهایت 685 هزار تن محصول از گندمکاران این استان خریداری شده که 40 هزار تن آن گندم بذری بوده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار