مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی :
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: با پایان یافتن فصل کاشت جو در سال زراعی جاری در 2 هزار و 800 هکتار از مزارع این استان این گیاه کشت شد.
کد خبر: ۶۸۴۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴ 28 November 2018

 محمدعلی حاتمی زاده در حاشیه بازدید از مزارع گندم و جو ابرکوه افزود: برای کاشت این محصول حدود 800 تن انواع کودشیمیایی و 140 تن بذر جو گواهی‌شده بین کشاورزان توزیع‌شده است.
وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های ابرکوه ، خاتم، و بهاباد از مناطق عمده کاشت جو در استان یزد است ، اظهار داشت : تلاش شد، سطح زیر کشت موجود حفظ و با توزیع بذر گواهی‌ شده، میزان تولید در واحد سطح افزایش یابد.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان متوسط تولید محصول جو در اراضی استان را 2 هزار و 900 کیلوگرم تا سه تن در هر هکتار ذکر کرد.
حاتمی زاده بیان کرد : در سال زراعی گذشته افزون بر هشت هزار تن محصول جو از مزارع استان برداشت شد و به مصارف دامداری‌های استان رسید.
وی ادامه داد: با هدف افزایش عملکرد در واحد سطح پنج هکتار پروژه بهبود مدیریت مزرعه و ایجاد مزارع تحقیقی و ترویجی ،نمایشی و مشارکتی در مزارع استان اجراشده است.
حاتمی زاده اضافه کرد: کار نظارت بر کاشت ، داشت و برداشت توسط کارشناسان مدیریت‌ها و مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان‌ها انجام می‌شود و افزون بر چهار هزار بهره‌بردار در این زمینه فعالیت می‌کنند.
اراضی قابل کشاورزی استان یزد 170 هزار هکتار است که به علت کمبود آب و تداوم 2دهه خشک‌سالی، 116 هزار هکتار آن به کاشت انواع محصول زراعی و باغی اختصاص دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار