به همت جهاددانشگاهی و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، کارگاه آموزشی "محیط زیست و شوراها" جهت آگاه سازی و استفاده بهینه از پایگاه مردمی و توان برنامه ریزی و نظارتی شورا‌ها برگزار و بحث‌های تخصصی در زمینه شناخت آگاه سازی در مورد باور‌های اشتباه محیط زیستی و راهکار‌های کاهش صدمات محیط زیستی پرداخته شد.
کد خبر: ۶۸۶۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶ 02 December 2018

به همت جهاددانشگاهی و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، کارگاه آموزشی "محیط زیست و شوراها" جهت آگاه سازی و استفاده بهینه از پایگاه مردمی و توان برنامه ریزی و نظارتی شورا‌ها برگزار گردید.

به گزارش تابناک همدان در ملایر، در این جلسه حسین فارسی معاون امور عمرانی فرماندار اعضا محترم شورای اسلامی روستا‌های بخش مرکزی و جوکار و دهیاران این دو بخش در سالن آمفی تئاتر فرمانداری شهرستان ملایر برگزار شد.

دراین کارگاه پس از تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم، معاون محترم امور عمرانی فرماندار ملایر ضمن خیر مقدم به حضار، دقایقی را به صحبت در باب محیط زیست، اهمیت حفظ محیط زیست و موارد مخرب محیط زیستی به خصوص در بافت روستایی پرداخت و اضهار امیدواری کرد که با برگزاری چنین جلسات و فرهنگ سازی در این زمینه، راه صحیح حفظ محیط زیست و افزایش سلامت اجتماعی هموار‌تر گردد.

در ادامه مدرس کارگاه آقای گودرزی به بیان تعاریف و بحث‌های تخصصی در زمینه شناخت محیط زیست، آگاه سازی در مورد باور‌های اشتباه محیط زیستی و راهکار‌های کاهش صدمات محیط زیستی پرداخت و در دقایق پایانی صحبت‌های خود به سوالات حضار پاسخ داد.

در پایان نیز آقای شعبانلو رئیس محترم اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر ضمن تشریح فعالیت‌های انجام شده این سازمان تاکنون، ابراز امیدواری کرد که با حمایت‌های مسئولین و کمک همه اقشار مردم اقدامات مثبت و زیر ساختی زیادی جهت رفع معضلات زیست محیطی در سطح شهرستان و حتی استان در حال انجام است.

شعبانلو ادامه داد: طرح جامع مدیریت و انتقال پسماند‌های شهری و روستایی بخش جنوبی استان (شامل شهر‌های ملایر، نهاوند و تویسرکان) تدوین و درحال بررسی می‌باشد؛ که در صورت اجرای این طرح بخش مهمی از مشکلات پسماند‌های شهری و روستایی حل خواهد شد و حتی در چشم انداز دورتر میتوان امیدوار به بازیافت اصولی و استخراج انرژی از پسماند‌ها بود.

از ظرفیت و توانمندی خبرنگاران و رسانه‌ها برای توسعه بیشتر شهرستان استفاده شود

به گزارش تابناک همدان از ملایر باب الله فتحی در شورای اداری شهرستان ملایر اظهار داشت:شهرستان ملایر دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در حوزه‌های مختلف است و دارای مردمی با فرهنگ نجیب و انقلابی می‌باشد.

وی عنوان کرد: بزرگترین صفت مثبت در شهرستان ملایر تعامل و همدلی بین مسئولان و مردم و نمایندگان ملایر در این شهرستان است.

فتحی تصریح کرد: در سال‌های اخیر موفقیت‌های بزرگی نصیب ملایر شده که نمونه آن ثبت ملی منبت ملایر و در آینده نزدیک ثبت جهانی انگور خواهد بود.

 فرماندار ملایر برگزاری مراسم‌ها و برنامه‌های مختلف را از دیگر موفقیت‌های ملایر در جاری دانست و افزود: استفاده از ظرفیت بانوان در برنامه‌ها، هیات‌های اندیشه ورز و... نیز در دستور کار قرار گرفته که امیداریم بتوانیم در راستای توسعه شهرستان گام برداریم.

وی افزود: در بخش تسهیلات اشتغال زایی تسهیلات ما طی ماه‌های گذشته از ۳ میلیارد تومان به ۳۳ میلیارد تومان رسیده، امیدواریم مدیران دستگا‌های اجرایی نیز نسبت به جذب اعتبارات باقی ماننده تلاش بیشتری داشته باشند.

معاون استاندار با اشاره به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید و اشتغال در سال‌های اخیر گفت: در استان همدان و شهرستان ملایر توفیقات خوبی حاصل شده که ایجاد واحد‌های مختلف بخش مبل و منبت، واحد‌های بسته بندی کشمش، ایجاد واحد‌های صنعتی با توجه به وجود سلیس و آندولوزیت در ملایر و. با ایجاد اشتغال برای جوانان نمونه آن بوده است.

فتحی در ادامه گفت: مسئولان اداره اطلاعات شهرستان ملایر در راستای همکاری با ادارات و مسوولان تعامل خوبی دارند و همکاری خوب شورای تامین در حال حاضر از نظر امنیتی وضعیت خوبی در شهرستان حاکم و همکاران این اداره در راستای توسعه و اشتغال شهرستان همواره کنار مدیران بوده‌اند.

وی تاکید کرد: با وجودهمه تلاش‌ها باز هم مشکلات زیادی در بحث اشتغال و تولید در کشور و در شهرستان وجود دارد، در این دو مقوله باید بیشتر کار شود.

فرماندار ملایر خاطر نشان کرد: در حال حاضر در شهرستان هیچ مشکلی و مانعی برای ایجاد اشتغال وجود نداد، مسئولان ما در ادارات و دستگاه‌ها در خدمت رسانی به مردم و تکریم ارباب رجوع تلاش کنند که شاهد ایجاد تجمعات به خاطر نبود ارائه خدمت نباشیم.

 وی همچنین بر تعامل مسولان و مدیران دستگاه‌ها با اصحاب رسانه تاکید کرد و گفت: از ظرفیت و توانمندی خبرنگاران و رسانه‌ها برای توسعه بیشتر شهرستان استفاده شود.

 در ادامه مراسم حجت الاسلام محمد باقر برقراری با استناد به یکی از آیات قران کریم تصریح کرد: رمز و راز موفقیت پیامبر (ص) و اصحاب و یاران ایشان در تشکیل حکومت اسلامی باور و ایمان قلبی است که باید در اعضا و جوارح خودش را نشان دهد و اگر اینایمان در قلب باقی بماند کافی نیست و باید بروز پیدا کند.


دشمن همیشه به دنبال تضعیف ملت ما بوده است/مدیران دستگاه‌ها باید جهادی برای خدمت به مردم تلاش کنند

امام جمعه ملایر با شاره به شکل گیری نظام انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی افزود: امام این انقلاب را با ایمان و باور شروع کرد و باور داشت که این انقلاب پیروز خواهد شد.

 وی عنوان کرد: امام راحل باور داشت که این انقلاب بر همه شرق و غرب احاطه خواهد داشت واز ابتدا اعلام کردند ما به غرب و شرق وابستگی نداریم و بعد از ایشان نیز مقام معظم رهبری نیز به این باور پیش رفتند.

برقراری تاکید کرد: همه کسانی که در این نظام مسئولند باید به این باور برسند که وقتی دشمنی ما را تهدید و تحریم می‌کند می‌شود در برابرش ایستاد.

وی اظهار داشت: اگر کسی باور و ایمان قلبی داشته باشد خداوند نیز راه درست را به وی نشان خواهد داد بنابرین با تلاش و جدیت باید به سمت رسیدن به موفقیت پیش رفت.

امام جمعه ملایر بیان داشت: نباید یاس و نا امیدی را در کشور و در دل مردم ایجاد کنیم، تحریم و تهدید دشمن مربوط به امروز و این دوره نیست این تهدیدات و تحریم‌ها از سال‌های بسیار دور و از همان ابتدای پیروزی انقلاب وجود داشته است.

وی با اشاره موفقیت‌ها، خود کفایی، فنآوری‌های کشورافزود: دشمن همیشه به دنبال این بوده که ملت ما را تضعیف کند.

برقراری با اشاره به اینکه دشمنان هرگز به وعده خود عمل نکرده و نباید به قول دشمن اعتماد کرد افزود: این بد عهدی‌ها در دوره‌های مختلف بوده که بزرگترین بد عهدی دشمن در قضیه برجام برای ملت ما روشن و آشکار شد.

امام جمعه ملایر در ادامه گفت: دشمن نه تنها به قولش عمل نمی‌کند بلکه در را به روی داشته‌ها و سرمایه‌های ما می‌بندد، ملت و انقلاب اسلامی ما تا به امروز نشان داده که در نظام انقلاب اسلامی و وادی ایمان بن بستی وجود ندارد.

حجت الاسلام برقراری با تاکید بر اینکه باید در مسیر ولایت حرکت کنیم بیان کرد: آمریکا می‌خواهد در تحریم‌های اخیر کاری کند تا کشور‌های دنیا از خرید نفت ما صرف نظر کرده و فروش نفت ما به صفر برسد، اما نه تنها کشور‌های مختلف همکاری خود را در خرید نفت با ایران قطع نکردند بلکه با جدیت بیشتر این همکاری ادامه یافته چرا که دنیا به کشور ما نیاز دارد.

برقراری اضافه کرد: امروز نظام و کشور ما سیخ به چشم آمریکا کرده و باید هم آمریکا با ما دشمنی کند چرا که ما خوش خدمتی به آمریکا نکرده‌ایم.

وی خطاب به همه مسئولان و مردم اظهار کرد: همه ما باید مراقب باشیم که در عمل، موضع گیری و سخن چراغ سبز به دشمن نشان ندهیم.

وی تصریح کرد: مدیران دستگاه‌ها باید جهادی برای خدمت به مردم تلاش کنند، وقتی مردم ببیند مسئولان در حد وسعشان تا جایی که امکانات به آن‌ها اجازه می‌دهد در راستای خدمت به مردم کوتاهی نمی‌کنند مردم نیز با مشکلات بیشتر کنار می‌آیند.

وی با اشاره به اینکه ملت ما ملتی آزاده، با ایمان و مخلص است و توقع زیادی ندارد یادآور شد: با تلاش مسئولان باید اشتغال، رونق اقتصادی و تولید در کشور را رونق ببخشیم و در این زمینه نیز بانک‌ها همکاری بیشتری برای ارائه تسهیلات به مردم داشته و مردم را گرفتار بروکراسی اداری نکنند.
 
 
کارگاه آموزشی
 
کارگاه آموزشی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار