استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: 34 درصد کارکنان دولت را زنان تشکیل داده اند که بیشترین آمار اشتغال دولتی بانوان در دستگاه هایی چون جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش و علوم پزشکی است.
کد خبر: ۶۸۸۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶ 08 December 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در جلسه شورای اداری استان ایلام با محوریت بررسی وضعیت زنان استان اظهار داشت: از این تعداد مدیریت عالی پنج درصد، پایه 10 درصد و عملیاتی 28 درصد است.

وی افزود: در استان ایلام هفت مدیرکل زن، 13 معاون و 2 بخشدار زن وجود دارد که حکم سومین بخشدار زن نیز در طی روزهای آتی ابلاغ می شود، همچنین 9 درصد شامل 6 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر، 44 شورای اسلامی روستا و 22 دهیار را زنان تشکیل داده اند.

استاندار ایلام یادآور شد: 34 درصد کارکنان دولت را زنان تشکیل داده اند که بیشترین آمار اشتغال دولتی بانوان در دستگاه هایی چون جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش و علوم پزشکی است.

سلیمانی دشتکی گفت: بر اساس آمار 15 هزار زن سرپرست خانوار در استان ایلام دارای پرونده حمایتی هستند که چهار هزار نفر آنها تحت پوشش بهزیستی و 11 هزار تحت حمایت کمیته امداد هستند.

استاندار ایلام اعلام کرد: پنج هزار نفر از بانوان استان عضو داوطلب جمعیت هلال احمر استان ایلام هستند و همچنین در استان 430 تشکل تعاونی و 74 ثمن فعال بانوان وجود دارد.

وی با اشاره به ظرفیت های استان ایلام در حوزه های مختلف تاکید کرد: مرز مهران یکی از مهمترین پتاسیل های استان ایلام در زمینه گردشگری مذهبی ، صادرات و تجارت است و در این مرز تاکنون 300 میلیون دلار کالا صادر شده است.

سلیمانی دشتکی افزود: همچنین استان ایلام دارای آثار باستانی و تاریخی و صنایع دستی بی نظیری است که شرایط گردشگری را دارد و نیز اربعین یک ظرفیت غیر قابل انکار برای معرفی استان در زمینه های مختلف به زائران است.

وی گفت: خروج از تفکرات تولید سنتی از نیازهای مبرم ایلام است که باید این استان به سمت تولید ایده های نوین از جمله کشت و عرق گیری و بسته بندی گیاهان دارویی و زینتی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تولید محصولات غذایی بسته بندی شده با هدف صادرات به بازارهای داخلی و خارجی حرکت کند.

استاندار ایلام اظهار داشت: باید طرح های ابداعی بازار پسند باشند و به منظور سودآوری باید قبل از اجرای طرح نیازسنجی های بازار توسط مجریان طرح ها اجرا شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار