رئیس اداره بحران و مخاطرات سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه خسارت‌های امسال در بخش کشاورزی به ۳۶۲ هزار و ۱۵۶ هکتار وارد شده است اظهار داشت: در نه ماهه امسال سرما و بارش‌ها به ۲۶ هزار و ۵۳۲ هکتار از باغات همدان و ۳۳۵ هزار و ۶۲۴ هکتار از زراعت همدان آسیب وارد کرد که بیشترین خسارات در اراضی رزن، کبودراهنگ و همدان بوده است.
کد خبر: ۷۰۳۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷ 14 January 2019
احد ظفری گفت: از ابتدای امسال تا کنون خسارت‌های بخش کشاورزی همدان به میزان ۷۷۳ میلیارد و ۲۲۷ میلیون تومان برآورد شد.

به گزارش تسنیم، ظفری با بیان اینکه بیشترین خسارات در بخش باغات به باغات گردو، هلو، سیب، آلو و انگور وارد شده است عنوان کرد: خسارات وارد شده در بخش باغات از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد پیش بینی شده ضمن اینکه در بخش زراعت خسارت به مزارع گندم دیم و آبی، کلزا، چغندر قند، سیب زمینی و جو و یونجه وارد شده است.

رئیس اداره بحران و مخاطرات سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه علت خسارات‌ها سرمازدگی، بارندگی، آتش‌سوزی، آبگرفتگی، تگرگ و سیلاب بوده است گفت: کمترین خسارت‌ها مربوط به شهرستان‌های نهاوند، ملایر، تویسرکان و اسدآّباد بوده و بیشترین خسارات متوجه شهر‌های شمالی استان بوده است.

ظفری با اشاره به اینکه بسیاری از کشاورزان و باغداران برای بیمه اقدام نکرده اند اعلام کرد: از ابتدای سال زراعی در بخش زراعت ۴۸ هزار و ۳۱۳ هکتار و در بخش باغات نیز ۲۷۳ هکتار بیمه شدند.

وی بیان کرد: این میزان خسارت در مقایسه با خسارت‌های سال ۹۶ که در کل ۹۳ میلیارد تومان بود بسیار افزایش داشته که دلیل آن خسارت‌های شدید فصل بهار به باغات و زراعت همدان بود.

رئیس اداره بحران و مخاطرات سازمان جهادکشاورزی استان همدان عنوان کرد: پرداخت خسارت به خسارت دیدگان سال گذشته به میزان ۱.۵ میلیارد تومان انجام شده است.

ظفری اظهار داشت: بیشترین عامل خسارات سال ۹۶ را سیل و تگرگ اعلام کرد و افزود: سرمازدگی، آب گرفتگی، رعد و برق، طوفان و یک مورد رانش زمین نیز سایر عواملی است که سبب وارد آوردن خسارت به بخش کشاورزی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار