مدیر اداره جهاد کشاورزی دزفول با اشاره به افزایش دبی رودخانه دز گفت: حدود 185 هکتار از مزارع این شهرستان زیر آب رفتند و با خسارت مواجه شدند.
کد خبر: ۷۰۶۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶ 23 January 2019

احمد زارعی در خصوص خسارت وارده به مزارع این شهرستان در اثر افزایش دبی آب رودخانه دز اظهار کرد: در اثر بارش‌های اخیر در استان، دبی آب رودخانه دز افزایش پیدا کرده است و این موضوع باعث وارد شدن خساراتی به مزارع کشاورزان در شهرستان شد.

وی با اشاره به اینکه حدود 185 هکتار از اراضی کشت شده در شهرستان زیر آب رفتند، افزود: حدود 165 هکتار از مزارع گندم و حدود 20 هکتار از مزارع کلزا به دلیل افزایش دبی رودخانه دز دچار آبگرفتگی و خسارت شدند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی دزفول تصریح کرد: با توجه به اینکه همچنان دبی آب رودخانه دز بالا است، آن بخش از مزارعی که به زیر آب رفته‌اند، همچنان در زیر آب هستند و امکان خارج کردن آب از آن مزارع وجود ندارد.

زارعی ادامه داد: برای جمع‌بندی میزان دقیق خسارت‌های وارد شده در اثر ورود آب به مزارع شهرستان منتظر کاهش دبی رودخانه هستیم و پس از آن میزان دقیق خسارت‌ها را برآورد خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش دبی رودخانه همچنین به برخی از زیرساخت‌ها و زهکش‌ها، انهار سنتی و کانال‌های آبرسانی نیز خسارت‌هایی را وارد کرده است اما در این زمینه نیز برای اعلام دقیق میزان خسارت‌های واردشده باید منتظر کاهش دبی آب باشیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار