کد خبر: ۷۱۹۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ 26 February 2019
تابناک / در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت از مغایرت طرح احداث آرامگاه دکتر حشمت با سبک و سیاق بومی رشت انتقاد و به تجدیدنظر درباره این طرح تأکید و مخالفان و موافقان طرح به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

 

مخالفان و موافقان طرح آرامگاه دکتر حشمت در شورای شهر رشت چه گفتند؟

 

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر عصر امروز در شصت و سومین جلسه این کمیسیون در خیابان سعدی با تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت روز زن و مقام مادر اظهار کرد: بشریت بانویی به عظمت و تقرب حضرت زهرای اطهر به خود ندیده است.

محمدحسن عاقل منش به طرح پیشنهادی احداث آرامگاه دکتر حشمت اشاره کرد و گفت: این اقدام نقش مؤثری در جذب گردشگر در شهر داشته و هویت تاریخی رشت را نیز بیشتر و بهتر معرفی می‌کند.

طرح پیشنهادی پیرامون آرامگاه دکتر حشمت قابل‌قبول نیست

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت نیز در این جلسه با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) با اشاره به اینکه چند ماهی است که طرح احداث آرامگاه دکتر حشمت مطرح‌شده اظهار کرد: طرح پیشنهادی پیرامون آرامگاه دکتر حشمت قابل‌قبول نیست.

 فاطمه شیرزاد با بیان اینکه محله چله خانه، مدفن دکتر حشمت جزو محلات قدیمی رشت است افزود: طرح پیشنهادی احداث آرامگاه دکتر حشمت با سبک و سیاق بومی رشت مغایرت داشته و تأکید می‌کنم دراین‌باره باید تجدیدنظر شود.

تشریفاتی کردن آرامگاه دکتر حشمت خیری برای شهر به همراه ندارد

محمدحسن علیپور یکی دیگر از اعضای شورای رشت نیز با اشاره به اینکه شهروندان برای تأمین مایحتاج اولیه زندگی خود با مشکل مواجه هستند اظهار کرد: تشریفاتی کردن آرامگاه دکتر حشمت خیری برای شهر به همراه ندارد و پیشنهاد می‌کنم به‌جای تحمیل هزینه‌های هنگفت به شهر بابت آرامگاه دکتر حشمت، نسبت به احداث چهارستون در اطراف آن اقدام کنیم.

فرهام زاهد عضو دیگر کمیسیون فرهنگی شورای رشت نیز در جلسه عصر امروز این کمیسیون با تأکید بر اینکه باید تمامی زوایای طرح احداث آرامگاه دکتر حشمت در رشت بررسی شود اظهار کرد: طرح فعلی آرامگاه دکتر حشمت شبیه ادوات جنگی در فیلم جنگ ستارگان بوده و بنده موافق اجرای آن نیستم.

بهراد ذاکری عضو کمیسیون فرهنگی شورای رشت نیز در جلسه عصر امروز با اشاره به اینکه طرح پیشنهادی آرامگاه دکتر حشمت بدون شناخت از محیط ارائه‌شده است اظهار کرد: احداث این طرح باید با اقلیم رشت نیز هماهنگی داشته باشد.

احمد رمضانپور یکی دیگر از اعضای کمیسیون فرهنگی شورای رشت نیز با اشاره به اینکه دکتر حشمت جزو هویت مبارزاتی مردم گیلان است اظهار کرد: در بسیاری از کشورهای اروپایی به دنبال هویت‌سازی هستند و ما باید از این ظرفیت‌ها به‌خوبی بهره‌مند شویم.

تخریب تعدادی از گورهای تاریخی در طرح آرامگاه دکتر حشمت صحت ندارد

پیمانکار پروژه طرح احداث آرامگاه دکتر حشمت نیز در جلسه عصر امروز کمیسیون فرهنگی شورای رشت با اشاره به اینکه طرح فعلی احداث آرامگاه از میان پنجاه طرح برگزیده‌شده است اظهار کرد: در برخی از رسانه‌ها انتقاداتی پیرامون تخریب تعدادی از گورهای تاریخی در جریان اجرایی کردن طرح آرامگاه دکتر حشمت مطرح‌شده که واقعیت ندارد.

بهزاد نیک فهم با بیان اینکه تمامی گمانه‌زنی‌ها پیرامون آرامگاه دکتر حشمت با نظر کارشناسان میراث فرهنگی انجام‌شده است افزود: پیشنهاد می‌کنم با توجه به مباحثی که پیرامون طرح احداث آرامگاه دکتر حشمت مطرح‌شده نشستی با تمامی دستگاه‌های مربوطه پیرامون تصمیم نهایی درباره اجرای این طرح برگزار شود.

به گزارش فارس با موافقت اعضای کمیسیون فرهنگی شورای رشت تصمیم نهایی پیرامون طرح احداث آرامگاه دکتر حشمت به جلسه هفته آینده کمیسیون فرهنگی شورا موکول شد.

در این جلسه با اهدای گل از بانوان حاضر در جلسه عصر امروز کمیسیون فرهنگی شورای رشت به مناسبت میلاد حضرت زهرا و بزرگداشت روز زن و مقام مادر تجلیل شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار