مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران بر ضرورت مبارزه با علف های هرز نازک برگ حاشیه مزارع برای پیشگیری از بیماری و توسعه کانون های آلوده تاکید کرد.
کد خبر: ۷۲۴۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷ 12 March 2019

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران بر ضرورت مبارزه با علف های هرز نازک برگ حاشیه مزارع برای پیشگیری از بیماری و توسعه کانون های آلوده تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، عبدالرحمن زاغی با اشاره به بارندگی های اخیر و شرایط مساعد دمایی برای شیوع و گسترش بیماری های لکه برگی گندم از جمله زنگ های غلات، سفیدک ها، لکه خرمایی و سایر بیماری های قارچی در زمین های دشت و ساحلی که زهکشی مناسب ندارند، بر ضرورت مبارزه به موقع با علف های هرز نازک برگ حاشیه مزارع و روی مرزها برای پیشگیری از بیماری و توسعه کانون های آلوده تاکید کرد.
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران، مصرف متعادل کودهای ازته و پتاسه با نظر کارشناسان تغذیه در پیشگیری و کاهش خسارت بیماری ها بسیار موثر دانست و گفت: استفاده از قارچکش های مجاز با دوز توصیه شده مانند فولیکور به مقدار یک لیتر در هکتار یا آمیستار اکسترا به مقدار 0.75 لیتر برای کنترل زنگ های غلات و لکه برگ ها، مصرف قارچکش فالکن به مقدار 0.75 لیتر یا رکس دو به مقدار 0.5 لیتر در هکتار برای کنترل فوزاریوم خوشه در مرحله گلدهی ضروری است.
عبدالرحمن زاغی از کشاورزان خواست: ادامه پایش و نظارت مستمر هفتگی مزارع گندم در طول دوره داشت، هماهنگی با کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک های گیاهپزشکی برای بررسی نمونه های مشکوک به بیماری و دریافت توصیه های فنی مبارزه اصولی و به موقع و همچنین با توجه به پیش بینی هواشناسی و رعایت نکات ایمنی مانند استفاده از ماسک، نخوردن و آشامیدن، شستن اعضای آلوده پس از پایان کار را در دستور کار خود قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار