رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام پیش بینی کرد برداشت محصولات کشاورزی استان در اثر خسارت های سیل حدود 30 درصد کاهش یابد.
کد خبر: ۷۳۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ 08 April 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ سید محمدتراب میری اظهار داشت: برآورد نهایی خسارت های سیلاب به زیربخش های کشاورزی استان یک هزار و 370 میلیارد ریال محاسبه شده که از این میزان خسارت 34 هزار هکتار مربوط به اراضی زراعی و 850 مورد نیز اراضی باغی است.

وی افزود: اتلاف 500 راس دام، یک هزار جاده های بین مزارع، ایستگاه های پمپاژ ثابت و سیار، 700 کندوی زنبور عسل، اتلاف 25 تن آبزی از دیگر خسارت های وارده سیل به زیربخش های کشاورزی استان ایلام است.

میری یادآور شد: سیلاب به 25 هزار هکتار از مزارع گندم، پنج هزار هکتار کلزا، 2 هزار هکتار مزارع جو و یک هزار و 900 هکتار سایر اراضی زراعی استان ایلام بین 20 تا 100 درصد خسارت وارد ساخت.

وی با بیان اینکه سیلاب باعث شد برداشت محصولات زراعی استان ایلام بین 20 تا 30 درصد کاهش یابد، ابراز امیدواری کرد: برداشت نهایی محصولات به پیش بینی های اولیه نزدیک باشد.

وی گفت: با وجود خسارت های وارده به اراضی زراعی استان ایلام اما با این وجود پیش بینی می شود کلزا بین 18 تا 20 و گندم هم بین 250 تا 290 هزار تن برداشت محصول داشته باشد.

استان ایلام دارای 340 هزار هکتار اراضی آبی و دیم و 6 هزار هکتار باغات است.

86 هزار هکتار از راضی دیم و 55 هزار هکتار از اراضی آبی استان ایلام به کشت گندم و 10 هزار هکتار نیز به کشت کلزا اختصاص یافت.

سیلاب هفته گذشته باعث بروز خرابی های متعددی در حوزه زیرساخت های عمرانی، شهری، روستایی، عشایری، ابینه، زیربخش های کشاورزی، و ... استان ایلام شد.

بیشترین خسارت ها به مناطق ماژین دره شهر و عرب رودبار سیروان وارد شد.

در بارش های هفته گذشته در برخی نقاط استان ایلام از جمله آبدانان میزان بارش های نزدیک به 100 میلیمتر در کمتر از 15 ساعت نیز ثبت شد./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار