مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به ساخت و سازها در حریم رودخانه‌ها گفت: مقابله با ساخت‌و‌سازها در حریم رودخانه‌ها به صورت جدی در برنامه داریم.
کد خبر: ۷۳۴۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳ 13 April 2019

یوسف رضاپور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره وضعیت رودخانه زنجانرود اظهار کرد: بستر این رودخانه به طور متوسط 300 متر بوده و حداقل 100 متر باید باشد ولی در حال حاضر در مسیر این رودخانه جاهایی است که بستر به 10 متر رسیده است.

وی با بیان اینکه تصرفات زیادی در برخی جاها به حریم رودخانه انجام شده است افزود: در اولین جلسه‌ای که شورای حفاظت موضوع زنجانرود مطرح خواهد شده و 6 کیلومتر از مسیر این رودخانه آماده مطالعه داریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه داخل شهر زنجان را در دستور کار داریم که شهرداری نیز باید اقداماتی را انجام دهد افزود: همکاریها دستگاه‌ها نیز افزایش یافته و این همکاری در بارشهای اخیر بسیار مطلوب بود.

وی با اشاره به انتظار ما این است که در زمان کم بارشی و پربارشی‌ها خسارتها را به حداقل برسانیم بیان کرد: مقابله با ساخت و سازها در حریم رودخانه‌ها به صورت جدی در برنامه داریم که در گذشته این اقدام را می‌کردیم که هم مردم ممانعت می‌کردند و خود نهادها نیز کمتر همراهی داشتند که در حال حاضر این همکاریها افزایش یافته است.

رضاپور با اشاره رودخانه قزل اوزن زنجان گفت: مسیر این رودخانه در استان زنجان در گذشته مهندسی خوبی صورت گرفته که این رودخانه خسارتی نداشته و اگر خسارتی هم وجود داشته خسارت به اراضی کشاورزی بوده است.

وی با اشاره به اینکه مشپما و آبگیری سد شهریار را داشته باشیم خسارتها در مسیر این رودخانه به حداقل می‌رسد افزود: حوزه قزل اوزن ساخت و سازی در حریم رودخانه نداریم اگر هم خسارتی باشد بیشتر خسارتی مالی در زمینهای کشاورزی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به وضعیت حوزه ابهررود عنوان کرد: در این حوزه ساخت و سازهای زیادی اتفاق افتاده و در این حوزه فعالیتهای صنعتی و تغییر کاربریها بسیار زیاد بوده و احتمال خسارت در این حوزه بسیار زیاد است.

وی با اشاره به اینکه در رودخانه زنجانرود نیز باید بستر سازی اتفاق بیفتد عنوان کرد: حریم این رودخانه باید 100 متر باشد ولی در برخی از جاهها تصرف بسیار زیاد بوده و باید حداقل 40 تا 50 متر حریم برای رودخانه ایجاد شده و دیواره سازی انجام شود.

رضاپور افزود: هزینه‌های بخشی از این اقدام نیز باید توسط کسانیکه که به حریم رودخانه تجاوز کردند متحمل شوند.

انتهای پیام/

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار