مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اشنویه گفت: در جریان سیل 11 فرودین امسال، بیش از 6.2 میلیارد تومان به بخش کشاورزی شهرستان خسارت وارد شد و در مجموع 60 هکتار از مزارع گندم و نخود شهرستان دچار 70 درصد نابود شدند.
کد خبر: ۷۳۷۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴ 24 April 2019
 70 درصد مزارع گندم و نخود  اشنویه بر اثر سیلاب نابود شدند

به گزارش تابناک آذربیجان غربی سیدانور حسینی  با اشاره به اینکه بلافاصله پس از وقوع سیل در 11 فروردین، تیم‌های کارشناسی مدیریت، اقدام به بازدیدهای میدانی و برآورد خسارت ناشی از سیل به بخش‌های کشاورزی شهرستان اشنویه کردند افزود: متأسفانه در جریان این سیل بیش از 6.2 میلیارد تومان به مزارع، واحدهای دامی و تأسیسات کشاورزی خسارت وارد شد.

وی گفت: در مجموع 60 هکتار از مزارع گندم و نخود شهرستان دچار 70 درصد خسارت با برآورد 118 میلیون تومان شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اشنویه اظهار کرد: در بخش امور دام نیز به 39 رأس دام سبک و سنگین و 90 قطعه طیور با برآورد 398 میلیون تومان خسارت وارد شده و علاوه بر این حدود 10 هزار و 500 مترمربع تأسیسات کشاورزی و دامداری نیز دچار 40 درصد خسارت با برآورد 1.2 میلیارد تومان شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون مراتب به فرمانداری شهرستان و سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌غربی منعکس شده است افزود: در صورت تأمین اعتبار نسبت به پرداخت خسارت به کشاورزان آسیب دیده اقدام می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار