مدیر روابط‌عمومی اداره‌کل امور مالیاتی استان زنجان گفت: ۳۱ خرداد، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل است.
کد خبر: ۷۴۷۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴ 22 May 2019

هاشم دینی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: بر اساس اصلاحیه قانون مالیات‌ها، همچون سال گذشته صاحبان مشاغل تا پایان خردادماه مهلت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی ارائه کنند. 

 

این مسئول ادامه داد: با توجه اینکه ۳۱ خرداد آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل است، شرط برخورداری از معافیت و نرخ صفر مالیاتی، ارائه اظهارنامه مالیاتی است. 

 

وی افزود: قانون‌گذار در قانون مالیات‌های مستقیم به منظور توسعه کسب و کار، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و حمایت از برخی مشاغل فرهنگی - هنری تسهیلات و مشوق‌هایی در نظر گرفته است که باید توجه داشت ارائه به‌موقع اظهارنامه مالیاتی شرط برخورداری از این تسهیلات است. 

 

دینی با اشاره به مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی، تصریح کرد: این مهلت بر اساس قانون غیرقابل تمدید است، به همین دلیل از صاحبان مشاغل درخواست می‌شود حداکثر تا ۳۱ خردادماه امسال با ورود به سامانه عملیات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور نسبت به پر کردن ارسال اظهارنامه مالیاتی بدون مراجعه به ادارات مالیاتی اقدام کنند. 

 

به گزارش ایسنا،  قانون جدید مالیات‌های مستقیم در 31 تیرماه 94 به تصویب رسیده و از ابتدای سال 95 به اجرا در آمده است. اجرای اصلاحیه جدید قانون مالیات‌ها عملا باعث برقراری هر‌چه مطلوب‌تر عدالت مالیاتی در کشور و ارتقای رضایت‌مندی مودیان سراسر کشور شد و شرایط کلی حاکم بر قانون نوین مالیات‌های مستقیم به سمت مردم‌گرایی و حل مشکلات فعلی نظام مالیاتی پیش می‌رود که رویکرد ویژه‌ای به سمت رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در کشور دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار