بررسی شرایط بسیار مطلوب زنجان برای میزبانی از مسابقات مختلف ورزشی
کد خبر: ۷۴۸۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰ 26 May 2019

علی خلیلی مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان بارها و در جلسات مهم زنجان را یک شهر و استان خوب برای میزبانی از مسابقات مختلف ورزشی و ملی و بین‌المللی و اردوهای تیم ملی و دیگر استان ها عنوان کرده است.

 اما بد نسیت به این بهانه شرایط بسیار مطلوب زنجان برای میزبانی از مسابقات مختلف ورزشی را بررسی کنیم.

 زنجان با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر اما سهمی بسیار بالایی از موفقیت های ورزشی در کشور دارد که نشان از اهمیت ورزش در بین زنجانی ها و صد البته استعداد و مدیریت خوب ورزش در این استان است.

قرارگیری زنجان در کریدور حمل و نقل شرق به غرب و قرارگیری در جاده ابریشم و وجود جاده ترانزیت و جاده های اصلی فراوان زنجان را به یک شریان اصلی حمل و نقل در کشور تبدیل کرده است.

 زنجان به لحاظ استراتژیک مکانی در یکی از بهترین نقاط کشور واقع شده و به فاصله سه تا چهار ساعت می توان به حدود نیمی از جمعیت کشور دسترسی پیدا کرد که این مهم یک مزیت برای استان های مختلف کشور برای حضور در مسابقات مختلف و مهم ملی در زنجان است.

 اما شاید مهم ترین دلیل مطلوب بودن زنجان برای میزبانی از مسابقات مختلف را بتوان در وجود زیرساخت های خوب ورزشی در زنجان عنوان کرد. سالن های اختصاصی از جمله خانه ووشو، بدمینتون، جودو، دو و میدانی، والیبال و... همه یک فرصت و مزیت بسیار بالا برای میزبانی از مسابقات مختلف ورزشی است که حتی زمینه را برای برگزاری اردوهای تیم ملی و اردوهای مشترک فراهم کرده است.

در کنار این مهم وجود مربیان مجرب و ورزشکاران با استعداد در سراسر استان، زنجان را به عنوان یک شهر ورزشی معرفی کرده است.

همه این مزیت ها در کنار آب و هوای پاک و بسیار خوب زنجان در فصول سال و مردم خونگرم و مهمان نواز و ورزش دوست، وجود فرودگاه، حمل و نقل ریلی و جاده‌ای مناسب زنجان را بیش از پیش به عنوان یک مرکز و یا پایلوت برای برگزاری مسابقات مختلف ورزشی عنوان کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار