کد خبر: ۷۵۰۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶ 02 June 2019
۳۵ کیلومتر از مسیر ۲ بانده زنجان – بیجار امسال به بهره برداری می رسد

زنجان – ایرنا - معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: تا پایان امسال ۲ بانده کردن جاده زنجان – بیجار به شهر زرین آباد می رسد که ۳۵ کیلومتر از آن به بهره برداری خواهد رسید.

اصغر اسماعیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: احداث راه توسط اداره کل راه و شهرسازی در ۲ بخش راه اصلی و فرعی است و برای ساخت راه های اصلی از محل منابع ملی اعتبار جذب می شود و اعتبارات استانی برای مسیرهای روستایی هزینه می شود.
به گفته وی، پروژه های مهم استان زنجان در این بخش که در دست اجراست و از اعتبارات ملی برای ساخت آنها اعتبار دریافت می شود ۶ مورد است.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، این پروژه ها را بهسازی راه اصلی زنجان - بیجار، زنجان - تکاب، احداث باند دوم سه راهی سلطانیه – ابهر – تاکستان، بهسازی راه اصلی بناب به منجیل، سه راهی قیدار – کبودرآهنگ، شفت ملاسرا و راه اصلی کلور - درام درشهرستان طارم  برشمرد.
به گفته اسماعیلی، با اولویت ترین راه ها از بین این ۶ پروژه، اتمام کمربندی قیدار است که با توجه به مشکلات خاص ترافیک عبوری در قیدار، ۱۰۸ کیلومتر عملیات انجام و ۷۰ درصد پروژه محقق شده است و با بهره برداری از آن بار ترافیک به کمربندی منتقل می شود.
وی به ۲ بانده کردن جاده زنجان – بیجار اشاره کرد و افزود: امسال این مسیر در شهر زرین آباد شهرستان ایجرود به طول ۳۵ کیلومتر می رسد.
 معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: هم اکنون این پروژه ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اگر مشکلی در تخصیص اعتبار نباشد و روند ساخت ادامه داشته باشد به زرینآباد می رسد.
اسماعیلی یادآوری کرد: ترافیک بین این مسیر بالاست و هم اکنون ۱۷ کیلومتر آن زیر ترافیک قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: عملیات خاکبرداری زنجان - بیجار از روستای پاپایی تا زرینآباد در مراحل پایانی و پنج کیلومتر انتهای مسیر در مرحله روسازی و آسفالت قرار دارد. 
به گزارش ایرنا، استان زنجان پنج هزارو ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار