مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: مبارزه با علف های هرز در مزارع غلات استان در سال زراعی جاری آغاز شده است که در این راستا در192 هزار و 832 هکتار از مزارع عملیات سمپاشی انجام گرفته است.
کد خبر: ۷۵۱۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲ 03 June 2019
به گزارش تابناک آذربایجان غربی جعفر وحدت در جمع خبرنگاران افزود: از این مقدارسطح مبارزه، در حدود ۱۸۴ هزار و ۳۵۱ هکتار در مزارع گندم و ۸ هزار و ۴۸۰ هکتار در مزارع جو مبارزه شیمیایی باعلفهای هرز پهن ونازک برگ و توام انجام شده است که در محصول گندم نسبت به سال قبل با ۱۳ و نیم درصد رشد و در محصول جو با رشد ۲۶ درصدی مواجه هستیم.
 
وحدت افزود: علیرغم بارندگیهای مستمر و مشکلات موجود بر سر راه عملیات سمپاشی امسال درسطح ۱۹ هزار و ۴۰۰ هکتارنیز مبارزه شیمیایی با آفت سن مادری صورت گرفته است که نسبت به سال گذشته با رشد ۷.۸ درصدی روبرو بوده است.
 
وی ادامه داد: همزمان عملیات مبارزه شیمیایی با آفت پوره سن غلات  نیز در مناطق مختلف استان در حال انجام است.
 
وحدت خاطر نشان کرد: به زارعین توصیه می کنیم با توجه به شرایط رشد مطلوب مزارع غلات ، در مزارع آلوده نسبت به مبارزه به موقع با افت سن پوره با مشورت کارشناسآن حفظ نباتات و کلینیک های گیاه پزشکی اقدام کنند.
 
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه مبارزه نکردن با علف های هرز خسارت جدی  به مزارع وارد می کند و می تواند افت کمی و کیفی محصول را در پایان فصل برداشت به همراه داشته باشد، گفت : با توجه به بارندگی های مناسب در فصل بهار، احتمال شیوع انواع بیماری ها به ویژه زنگ زرد به دلیل بالا بودن رطوبت ، در مزارع غلات دور از انتظار نیست.
 
وی بیان کرد: در محصولات باغی  نیز طبق بررسی‌ آمارهای ایستگاه‌های پیش آگاهی و شبکه های مراقبت وهمچنین تجزیه و تحلیل آنها از482 ایستگاه موجود در سطح استان، باغداران استان بایستی در حال حاضر نسبت به پیشگیری به موقع از وقوع آفات و بیماریها به ویژه لکه سیاه سیب و سفیدک های تاکستانها اقدام لازم را بعمل اورند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار