کد خبر: ۷۵۲۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴ 08 June 2019
زنجانی ها ماه رمضان امسال ۱۵۱۲ واحد خون اهدا کردند

زنجان - مسئول دفتر جذب و حفظ اهدا کنندگان پایگاه انتقال خون استان زنجان گفت: زنجانی‌ها طی ماه مبارک رمضان امسال یک هزار و ۵۱۲ واحد خون و فرآورده‌های خونی در پایگاه‌های شهر زنجان و ابهر اهداء کردند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال پیش تفاوت چندانی ندارد.

معراج کرمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این مبنا شمار مراجعه کنندگانی که طی ماه مبارک رمضان برای اهدای خون و فرآورده‌های آن به پایگاه انتقال خون شهر زنجان مراجعه کردند یک هزار و ۶۳۶ نفر و در شهر ابهر نیز ۳۳۳ نفر بودند.

وی اظهار داشت: در مجموع شمار مراجعه کنندگان برای اهدای خون و فرآورده های خونی در مقایسه با مدت زمان سال گذشته ۶ درصد افزایش دارد.

مسئول دفتر جذب و حفظ اهدا کنندگان پایگاه انتقال خون استان زنجان ادامه داد: در مدت یاد شده یک هزار و ۲۲۹ نفر در پایگاه انتقال خون شهر زنجان موفق به اهدای خون و پلاسما و در شهر ابهر نیز ۲۸۳ نفر صرفاً موفق به اهدای خون شدند.

کرمی افزود: بطور معمول شمار مراجعه و اهدای خون در ماه مبارک رمضان کاهش می‌یابد و با توجه به کثرت متقاضیان در شبهای قدر نیز با برنامه ریزی و نوبت دهی نسبت به خون گیری افراد مبادرت شد و در این راستا مشکلی وجود نداشت.

وی اضافه کرد: طی ماه مبارک رمضان سال گذشته یکهزار و ۹۳۵ نفر به پایگاه‌های انتقال خون زنجان و ابهر مراجعه کردند که از این تعداد یکهزار و ۳۰۹ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مسئول دفتر جذب و حفظ اهدا کنندگان پایگاه انتقال خون استان زنجان ادامه داد: طبق برنامه پایگاه انتقال خون شهر زنجان واقع در چهارراه سعدی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت هشت تا ۱۹ و پنجشنبه ها نیز از ساعت هشت تا ۱۸ فعال است و شهروندان ابهری نیز برای انجام این کار خداپسندانه می توانند روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت هشت تا ۱۱ به پایگاه انتقال خون این شهر مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: خون و فرآورده‌های خونی نیاز دائمی و همیشگی است و بر این اساس همکاری و مشارکت مردم در انجام این کار خیرخواهانه نیاز گروه های هدف را ارتقا می بخشد.

به گزارش ایرنا، سالانه ۹۴ درصد اهدا کنندگان خون در استان زنجان را مردان و بقیه را زنان تشکیل می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار