رئیس‌کل دادگستری استان زنجان از نجات دو محکوم به قصاص نفس از اجرای مجازات خبر داد.
کد خبر: ۷۵۲۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶ 10 June 2019

به گزارش دادگستری استان زنجان، اسماعیل صادقی‌نیارکی گفت: دو متهم که در پرونده‌های جداگانه مرتکب قتل عمد شده بودند، پرونده‌های‌شان در دادگاه کیفری یک استان، رسیدگی و به قصاص محاکمه شدند که با تلاش اعضای شورای حل اختلاف زنجان و با جلب رضایت اولیای دم، قاتلان پس از گذشت به ترتیب ۹ و ۴ سال حبس، از چوبه دار رهایی یافته و به آغوش گرم خانواده‌ها بازگشتند.

رئیس شورای قضایی استان در تشریح این دو پرونده، اظهار کرد: قاتل با هویت ح. ب در جریان یک درگیری و ایراد ضرب و جرح با سلاح سرد در سال ۹۰ در زنجان، جوانی را به قتل می‌رساند. همچنین قاتل به هویت م. ت نیز در جریان یک درگیری و ایراد ضرب و جرح با سلاح سرد در سال ۹۴ در زنجان، جوانی را به قتل می‌رساند که پس از آن متهمان با توجه به قرائن موجود، به قتل اعتراف و بازداشت و در نهایت حکم قصاص آن‌ها صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: پس از صدور حکم قصاص قاتلان در شعبه یک کیفری زنجان با پیگیری‌ها و تلاش‌های اعضای شورای حل اختلاف زنجان و جمعی از پزشکان، خیرین و معتمدان استان طی چندین جلسه با خانواده‌های مقتولین و در ماه مبارک رمضان امسال، تلاش این افراد نتیجه داد و اولیای دم از حق قانونی و شرعی خود گذشتند و قاتلان را مورد عفو و بخشش قرار دادند.

رئیس‌کل دادگستری استان ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های انجام شده برای این امر خداپسندانه اعضا و سایر افراد که منجر به نجات دو نفر از چوبه دار شدند، بر پیگیری و جلب رضایت شوراهای حل اختلاف در سایر پرونده‌ها تأکید کرد.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار