کد خبر: ۷۵۸۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ 02 July 2019
کلاهبرداری میلیاردی با ترفند پذیرش در دانشگاه‌های معتبر

زنجان - رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: یکی از شهروندان زنجانی با مراجعه به این مرکز از کلاهبرداری میلیاردی با ترفند پذیرش در دانشگاه های معتبر و فروش مدرک تحصیلی اعلام شکایت کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدعلی آدینه لو در تشریح این خبر افزود: این شهروند در یکی از شبکه‌های اجتماعی با کانالی آشنا شده بود که این کانال با ۶ هزار عضو، پذیرش در دانشگاه‌های معتبر و صدور مدارک تحصیلی عالی را تبلیغ می‌کرد.

وی اظهار داشت: شاکی تحت تاثیر تبلیغات کانال، مبلغ ۲۴۰ میلیون ریال به حساب گرداننده آن واریز کرده بود.

رئیس پلیس فتا زنجان تصریح کرد: مأموران در تحقیقات خود دریافتند که گرداننده این کانال مالباختگان خود را با ترفند اینکه وی دستگیر شده است از ادامه و پیگیری شکایتشان منصرف می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه شناسایی و دستگیری متهم به صورت ویژه در دستور کارشناسان پلیس فتا زنجان قرار گرفت، گفت: با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم در یکی از استان‌های همجوار شناسایی، با اخذ دستور قضائی دستگیر و به پلیس فتا زنجان منتقل شد.

این مسئول با بیان اینکه متهم از این طریق در مدت ۲ ماه سه میلیارد ریال تراکنش بانکی داشته است گفت: متهم به منظور عدم شناسایی از کارت عابر بانک دیگران برای تراکنش‌های بانکی استفاده می‌کرد.

سرهنگ آدینه لو افزود: متهم در بازجویی‌های انجام گرفته به کلاهبرداری بدین شیوه اعتراف کرد و از وی چهار کارت عابر بانک اجاره‌ای کشف شد.

وی با بیان اینکه تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد، افزود: شهروندان فریب تبلیغات این چنینی را در شبکه‌های اجتماعی نخورند و از واریز هرگونه وجه به حساب دیگران بدون اطمینان از اصالت آن خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا زنجان از شهروندان خواست تا در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی (۱۱۰) و یا وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار