نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی همراه با مسئولان استانی برای ترویج فرهنگ زکات در مراسمی از مزارع روستای قلعه جق از توابع شهرستان بجنورد بازدید به کشاورزان در برداشت محصول کمک کردند.
کد خبر: ۷۶۱۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵ 09 July 2019
خداقوتی نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی به کشاورزان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در حاشیه بازدید از مزارع گندم شهرستان بجنورد و ضمن خدا قوتی به‌تمامی کشاورزان اظهار کرد: محصول امسال به دلیل بارندگی و عنایت خداوند متعال نیاز به شکرگزاری ویژه کشاورزان و مردم دارد.

وی تنها راه شکرگزاری را پرداخت به‌موقع زکات عنوان کرد و ادامه داد: خداوند به کشاورزان بخشش کرده و شما نیز باید با توجه ویژه به نیازمندان شکرگزار این نعمت الهی باشید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به سطح بالای محصولات دیمی در استان افزود: امسال با افزایش بارندگی شاهد رشد محصولات دیمی هستیم، بر این اساس کشاورزان باید یک‌دهم از محصولات برداشتی خود را به‌صورت زکات واجب به محرومان اختصاص دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همچنین با اشاره به‌صرف وقت و زحمت بیشتر برای پرورش محصولات آبی نیز، گفت: یک‌بیستم از درآمد حاصل از محصولات آبی گندم و جو نیز شامل زکات می‌شود.

وی پرداخت زکات را عاملی مهم در افزایش محصولات خواند و خاطرنشان کرد: مردم باید حق خداوند را که حق فقرا است با پرداخت زکات بپردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار