رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان گفت: همزمان با روز عید سعید غدیرخم، اجتماع عظیم غدیریون در پیاده‌راه زنجان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۶۶۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱ 27 July 2019
اجتماع عظیم غدیریون در پیاده‌راه زنجان برگزار می‌شود

یوسفی امروز اظهار کرد: جلسات شورای سیاست‌گذاری و راهبری غدیر استان در مرکز استان و هم جلسات شورای شهرستان‌ها برگزار شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با بیان اینکه موضوعات مختلف غدیر در این ایام برنامه‌ریزی شده است و همزمان با عید قربان آغاز خواهد شد، اضافه کرد: اجتماع عظیم غدیریون با عنوان عید بزرگ ولایت در روز عید و در پیاده‌راه سبزه‌میدان خواهد بود.

وی تصریح کرد: این اجتماع با حضور هیأت مذهبی برگزار می‌شود و عصر روز عید غدیر دسته‎‌جات شادی و عموم مردم به صورت خودش در پیاده‌‍راه حضور پیدا کرده و اجتماع عظیم غدیریون شکل خواهد گرفت.

یوسفی با بیان اینکه آغاز برنامه از ساعت 18 عصر خواهد بود، گفت: ختم برنامه نیز با اقامه نماز مغرب و عشاء و احتمالا اطعام خواهد بود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان همچنین به بحث برگزاری جشن کودکانه غدیر برای کودکان و نوجوانان اشاره و تصریح کرد: این برنامه نیز با حضور گروه‌های هنری برگزار خواهد شد که در تلاش هستیم آن را در کارخانه کبریت برگزار کنیم.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به تقارن عید غدیر با جشنواره آش، طبق رایزنی انجام شده موضوع جشن غدیر در بطن جشنواره تبیین و اطلاع‌رسانی خواهد شد و غرفه‌ها حال و هوای غدیری به خود خواهند گرفت و بحث توزیع آش نذری را خواهیم داشت.

یوسفی در ادامه از اجرای بحث بازنمایی واقعه غدیر در این ایام خبر داد و گفت: امسال بحث بازنمایی در شهرستان خدابنده انجام خواهد شد و در خود شهر زنجان نیز این بازنمایی در صورت تأمین اعتبار انجام خواهد شد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان از برگزاری نشست‌‎های معرفتی و مباحث موضوعی در حوزه امامت و ولایت خبر داد و گفت: این برنامه نیز با همکاری حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها به لحاظ معرفت‌بخشی در حوزه غدیر برگزار و غرفه‌هایی در این حوزه دایر خواهد شد.

وی در ادامه به برنامه‌های در نظر گرفته شده در شهرستان‌ها و همچنین پارک و بوستان‌های شهر برای ایجاد یک فضای شاد و معنوی متناسب با حال و هوای غدیر اشاره و تصریح کرد: همه این برنامه‌ها در جلسه شورای غدیر مصوب شده و اجرایی خواهد شد.

یوسفی از اهم برنامه‌های شهرستانی را طبق سیاست شورای غدیر اجرای برنامه اجتماع غدیریون و برگزاری اجتماع بزرگ مردم و بازنمایی غدیر عنوان کرد و گفت: برگزاری جشن‌های مختلف داخل مساجد و برگزاری مسابقات متعدد نیز از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار