رئیس اداره محیط زیست خرم‌دره، وجود فاصلاب‌های سرگردان را از معضلات زیست‌ محیطی این شهرستان عنوان کرد.
کد خبر: ۷۶۸۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ 03 August 2019

توکل سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه فاضلاب‌های سرگردان یکی از معضلات شهر خرم‌دره است که می‌تواند تهدیدی برای سلامتی شهروندان باشد، ادامه داد: مدیریت اصولی شهرداری در موضوع فاضلاب‌ها تا حد ممکن می‌تواند در حل بسیاری از مشکلات راه‌گشا باشد.

وی با بیان اینکه در برخی از کوچه‌ها شاهد تجمع فاصلاب هستیم، بیان کرد: ساماندهی فاضلاب پارک ابریشم یکی از مصوبات جلسات مدیریت پسماند شهرستان است که متاسفانه اجرایی نشده است همین امر سبب تبدیل ورودی شهر ابهر به خرم‌دره به یک فضای نامطلوب شده است، لذا شهرداری باید در حل این مشکل اهتمام کافی داشته باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه در برخی مواقع شاهد ورود شیرابه جایگاه زباله به رودخانه هستیم، ادامه داد: این امر در درازمدت اثرات زیست‌محیطی جبران‌ناپذیری به بار خواهد آورد.

سلیمانی با تاکید بر اینکه شهرداری باید اقدام به رفع تداخل فاضلاب شهری با آب‌های کشاورزی کند، افزود: متاسفانه گاهی در برخی مزارع مشاهده شده است که کشاورزان مزارع خود را با فاضلاب خام آبیاری می‌کنند که جهادکشاورزی باید اهتمام‌ جدی برای پیشگیری از این اقدام داشته باشد که در همین راستا طی ماه‌های جاری دو جلسه برگزار شده است.

سلیمانی با اشاره به اینکه پروژه فاضلاب خرم‌دره در حال حاضر روند کندی داشته و تنها ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، یادآور شد: لوکال کردن فاضلاب‌ها درمان مقطعی برای حل این مشکل است، زیرا سبب می‌شود فاضلاب‌های هر منطقه در همان محل تصفیه شده و آب خروجی برای مصارف همان محل استفاده شود.

رئیس اداره محیط زیست خرم‌دره با تاکید بر این‌که محیط زیست تنها متعلق به ما نبوده و آیندگان‌ نیز در آن سهیم هستند، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم میراثی ماندگار برای آیندگان به‌جا گذاریم دستگاه‌های مرتبط باید برای محیط زیست برنامه داشته و هزینه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار