مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از راه اندازی 200 خانه هلال در سطح روستاهای این استان خبرداد و گفت: این مهم به منظور توانمندسازی جامعه و گسترش آموزش‌های امدادی برای مقابله با حوادث راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۷۶۸۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ 04 August 2019
200 خانه هلال در روستاهای استان زنجان راه‌اندازی می‌شود

شهرام میرزایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از زلزله کرمانشاه و سیل فروردین‌ماه امسال به منظور همکاری دهیاران و شهرداران با سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر مقرر شد خانه‌های هلال در همه روستاها و شهرستان‌های استان راه‌اندازی شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: برای تحقق این مهم در شهرستان‌های خدابنده، ابهر، خرم‌دره و ایجرود، بخش مرکزی ماهنشان و دندی، در شهرستان طارم نیز در شهرهای گیلوان و آب‌بر جلسات توجیهی و آموزش دهیاران انجام شده است.

وی گفت: برای راه‌اندازی خانه‌های هلال در سطح استان ابتدا آموزش دهیاران، جلسات توجیهی و آموزش شوراهای اسلامی در روستاها ضروری می‌باشد که تاکنون همه این موارد انجام شده است.

میرزایی خاطرنشان کرد: بعد از این مرحله افتتاح خانه‌های هلال در ساختمان دهیاری روستاها انجام، جذب و عضوگیری از داوطلبان آغاز و این علاقمندان نیز از آموزش‌های امدادی مورد نیاز بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان  تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان شهریور امسال 200 خانه هلال در روستاهای استان زنجان راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: با راه‌اندازی این خانه‌ها، روستائیان به عنوان کمک یار جمعیت هلال احمر در مواقع بحران، حوادث طبیعی و غیرطبیعی از آموزش کمک‌های اولیه بهره‌مند می‌شوند.

میرزایی، ایجاد فرهنگ داوطلب محوری در جمعیت هلال احمر استان زنجان را یکی دیگر از اهداف راه‌اندازی خانه هلال بیان کرد و افزود: آشنایی با خدمات در مواقع بحرانی، نحوه جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی در شرایط بحرانی و امدادرسانی را از مهمترین برنامه‌های آموزشی برشمرد.

وی اضافه کرد: این مهم در راستای تحقق برنامه‌های پنج ساله جمعیت هلال احمر و ارتقای شاخص مشارکت‌های مردمی و تامین منابع داوطلبی با ایجاد خانه‌های هلال در مناطق شهری و روستایی انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با توجه به آسیب پذیر بودن روستاها در هنگام حوادث و اهمیت آموزش به اقشار مختلف جامعه هنگام بروز حادثه، راه‌اندازی خانه‌های هلال با استفاده از ظرفیت دهیاران و شورای اسلامی روستاها در زمینه فعالیت‌های بشر دوستانه ضروری است.

شایان ذکر است، خانه هلال، مرکزی با ساختار داوطلبی بدون نیروی انسانی رسمی، قراردادی یا پیمانی در سطح محلات شهرها و روستاهاست که توسط اعضا، داوطلبین، خیرین، نیکوکاران و واقفین به منظور ارائه خدمات در شرایط بحرانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار