رئیس پلیس فتا فارس گفت: امروزه شاهد این موضوع هستیم که فرزندان ما، ساعت‌ها وقت خود را صرف بازی‌های رایانه‌ای می‌کنند که مناسب سن آن‌ها نیست.
کد خبر: ۷۹۷۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳ 13 November 2019

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا فارس بیان کرد: بیشتر بازی‌های رایانه‌ای به علت ترویج خشونت و حمله و کشتار، موجب آسیب رسیدن به ارزش‌ها و اخلاق فرد می‌شود و بر خلاقیت افراد تاثیر می‌گذارد و گاهی اوقات دیده می‌شود اینگونه بازی‌ها آن قدر بر روح و روان فرد تأثیر منفی می‌گذارد که جبران آن امکان پذیر نخواهد بود.

او افزود: بعضی از بازی‌های رایانه‌ای به شکل هدفمند و برای آسیب رساندن به جسم، روح و روان و به طور کلی شخصیت مخاطبان طراحی شده است و باید در این خصوص هوشیارانه عمل کرد.

این مقام انتظامی گفت: از پیامد‌های منفی بازی‌های رایانه‌ای نامناسب می‌توان به درگیری فیزیکی، پایین آمدن آستانه تحمل، گفتار و رفتار ناپسند و گوش نکردن به حرف‌های والدین اشاره کرد.

او افزود: والدین زمانی که می‌خواهند برای فرزند خود یک بازی رایانه‌ای خریداری کنند باید دقت داشته باشند که بازی را برحسب نیاز‌های واقعی فرزندشان و متناسب با رده سنی آنان انتخاب کنند.

رئیس پلیس فتا فارس افزود: والدین می‌بایست از خرید بازی‌های رایانه‌ای که موجب ترس در کودکان، ایجاد رفتار‌های پرخاشگرانه و یا رفتار‌هایی که متناقض با فرهنگ ایرانی و اسلامی می‌شود خودداری کنند.

سرهنگ سلیمانی تصریح کرد: سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir منشاء انتشار اخبار حوادث و هشدارهاى آموزشى است و هموطنان می‌توانند گزارشات مردمى خود را به کارشناسان پلیس فتا اعلام کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار