کد خبر: ۸۰۳۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱ 05 December 2019
‍ گفتگوی ویژه با مهدی حاصلی گلزار هنرمند نمونه استان همدان و بنیانگذار هنر زیبای قلم زنی در کبودراهنگ

مهدی حاصلی گلزار کارآفرین و بنیان گذار هنر زیبای قلم زنی در شهرستان کبودراهنگ است که بیش از ۶ سال است که فعالیت خود را در این حوزه با تعامل و مساعدت‌های میراث فرهنگی و صنایع دستی کبودراهنگ شروع کرده و توانسته موفقیت‌هایی را نیز کسب کند.

ایشان در گفتگویی بیان کرد: در طی این ۶ سال اقدام به برگزاری ۱۰ دوره آموزش قلم زنی در دوره‌های مختلف بر روی ظروف مسی که بالای ۲۵۰ نفر را شامل می‌شود نموده است که اکثر آنان مهارت کافی را کسب و در حال حاضر مشغول فعالیت هستند.

حاصلی گلزار افزود: در حال حاضر بیش از ۳۰ نفر در مشاغل خانگی کار در منزل مشغول فعالیت به شکل منبع درآمدی هستند ورود در روستا‌های شهرستان در بحث آموزش نیز استارت خورده و در تلاش هستیم با حمایت‌های مسئولان این هنر را بسط و گسترش دهیم.

وی در خصوص مشکلات موجود نیز گفت: متمرکز نبودن این رشته یکی از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم نیازمند یک مکان کارگاهی با توجه به وجود بازار کار بسیار عالی این رشته، هستیم متفرقه کار کردن ما را از اهداف خود دور می‌کند در صورت حمایت همه جانبه؛ این رشته می‌تواند در بحث کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار موثر واقع هنر قلم زنیشود ورود به مدارس و تشویق دانش آموزان از سنین پایین، تشکیل کلاس‌ها و آشنایی کسانی که استعداد دارند جذب و به نوعی اشتغال ایجاد شود.

وی درپایان از تلاش‌ها و مساعدت‌های بی شائبه مدیریت میراث فرهنگی شهرستان کبودراهنگ قدردانی نمود و بیان داشت: تنها اداره و ارگانی که تا کنون با جدیت از این هنر حمایت و به انگیزه کار داده است میراث فرهنگی بوده است.

 
قلم زنی هنر زیبایی که حامی ندارد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار