استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: وجود تحمیل تحریم‌های ظالمانه ، افزایش حمایت از بخش خصوصی را ایجاب میکند لذا فضای کسب و کار برای فعالان اقتصادی باید فراهم و روند کارها دراین بخش تسهیل شود.
کد خبر: ۸۰۵۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱ 15 December 2019

غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در حاشیه  شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهارداشت: اگر قانون به دستگاه‌های دولتی اختیاراتی داده باید از این شرایط به نحوی استفاده شود که بخش خصوصی بتواند در اقتصاد کشور حضور پر قدرتی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه رشد اقتصادی لازمه شرایط فعلی کشور است، افزود: در این راستا دستگاه‌های دولتی از همه توان و اختیارات قانونی خود باید استفاده کنند تا با مشارکت بخش خصوصی این امر محقق شود.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان همچنین به خسارت‌های ناشی از سیلاب فروردین ماه امسال به بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: امسال با وجود اینکه ۲۰۰ هزار هکتار از مزارع گندم و کلزا تحت تاثیر سیل قرار گرفتند اما بازهم میزان تولید این محصولات نسبت به سال گذشته رشد داشته که به رشد کشور در حوزه کشاورزی کمک زیادی کرده است.

وی کشت تابستان امسال در مزارع استان را چشمگیر عنوان کرد و گفت: در این فصل ۲۵۰ هزار هکتار از مزارع استان به زیر کشت شلتوک رفت که در تاریخ خوزستان بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه همچنین در هزاران هکتار دیگر ذرت، کنجد، حبوبات، نیشکر و دیگر کشت ها انجام شد، گفت: در مجموع کشت امسال در این فصل را می توان بی سابقه دانست که به رشد اقتصادی کشور کمک کرده است.

استاندار خوزستان به جلسه تقدیم بودجه ۹۹ که توسط رئیس جمهور در صحن علنی مجلس انجام شد اشاره کرد و گفت: در این جلسه رئیس جمهور اقدامات صورت گرفته در حوزه کشاورزی استان را در ایجاد این رشد اقتصادی موثر دانست.

وی با بیان اینکه کشت شلتوک که با هدف جبران بخشی از خسارت های سیل زدگان در استان انجام شد،  گردش مالی هزاران میلیارد ریالی را در استان به همراه دارد، افزود: کشت برنج یک تصمیم استانی بود و با وجود مخالفت‌هایی که در سطح ملی می‌شد، شورای تامین استان مجوز آن را صادر کرد و امروز این تصمیم به عنوان دستاورد دولت مطرح شده است.

شریعتی یادآور شد: علاوه بر این نیز افزایش تولید برنج در استان باعث کاهش نیاز کشور به واردات برنج شده است.

بر اساس این گزارش ۱۲ آبان‌ماه برای نخستین بار، مجوز صادرات شلتوک تولیدی در استان خوزستان به دلیل کشت مازاد برنیاز داخلی صادر و درنهایت روز گذشته هماهنگی های نهایی آن با گمرک مرزهای استان انجام شد و زمینه قطعی صدور این محصول کشاورزی از استان به کشور عراق فراهم شد.

پس از سیل استان خوزستان و آسیب‌های سنگین ناشی از آن به‌ویژه بخش کشاورزی خوزستان، شلتوک‌کاری در خوزستان که پیش از این تنها در استان‌های شمالی کشور آزاد بود، با هدف جبران بخشی از خسارت‌ها از سوی دولت آزاد اعلام شد.

براساس اعلام سازمان جهادکشاورزی خوزستان، کشاورزان خوزستانی در تابستان امسال، رتبه نخست کشور در کشت این محصول را به خود اختصاص دادند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار