وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: این اطمینان را به ملت می‌دهیم که کارهای مرمت با استانداردهای بالا و تجربه‌های‌ زیادی که در حوزه میراث فرهنگی وجود دارد، انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۲۰۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵ 04 February 2020

علی‌اصغر مونسان در حاشیه بهره‌برداری از سه اقامتگاه گردشگری در کاشان افزود: متولی موضوع مرمت بناهای تاریخی بر اساس قانون، این وزارتخانه با مدیران و کارشناسانی دارای سابقه فراوان است که حتی در امر مرمت بناهای تاریخی بین‌المللی دخالت دارند و کارهای مرمت با استاندار بالا بر اساس تجربه‌های‌ زیاد انجام می‌شود.

وی با اشاره به طرح مرمت گنبد مسجد شیخ لطف‌الله اصفهان افزود: امروز هم بازدیدی داشتیم و مدیر پایگاه توضیح و این اطمینان را دادند که مرمت بر اساس استاندارد انجام می‌شود و دو رنگ بودن به واسطه اقدام‌های انجام شده است.

مونسان تاکید کرد: کار مرمت که به طور کامل انجام شود، مردم یکنواختی رنگ را خواهند دید.

وی با بیان اینکه یکی از استادکاران بنام مجری کار است، اضافه کرد: ۹۵ درصد مصالح مشابه استفاده شد و استادان دانشگاه در اصفهان نیز از روند مرمت دیداری داشتند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: دغدغه‌مندی‌ها نشان می‌دهد که میراث فرهنگی برای مردم حایز  اهمیت است اما بدانند خدمتگزارانشان در وزارتخانه نیز هر آنچه در توان دارند، در این زمینه به کار می‌گیرند.

تنوع مقصدهای گردشگری در سفرهای نوروزی مد نظر قرار گیرد

وی در ادامه اظهار داشت: مردم تنها چند نقطه را به عنوان هدف گردشگری نوروزی انتخاب نکنند؛ در همه نقاط کشور امکانات خوبی برای ارایه خدمت به مردم و توزیع یکنواخت گردشگری مهیاست.

مونسان افزود: در همه نقاط کشور امکانات خوبی آماده ارایه خدمت است و مردم با مراجعه به پورتال طراحی شده، می‌توانند مقاصد خوبی انتخاب کنند تا شاهد تحقق توزیع یکنواخت گردشگری باشیم.

وی بیان کرد: پورتال جامع گردشگری را طراحی کردیم و تلاش شد تا همه داشته‌های تاریخی و طبیعی را در آن بارگذاری کنیم که مردم می‌توانند با مراجعه به آن، مراکز گردشگری کشور را ببینند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم توزیع یکنواخت گردشگری را داشته باشیم چون همه جای کشور ظرفیت بالایی داریم که البته برخی نقاط شناخته‌شده‌تر هستند و برخی کمتر شناخته شدند.

وی تاکید کرد: در صورت تحقق توزیع یکنواخت در کنار اینکه همه نقاط کشور از مزیت‌های گردشگری برخوردار می‌شوند، ایمنی جاده‌ها افزایش و تصادف‌ها کاهش می‌یابد و مردم زمان کمتری را در ترافیک می‌گذرانند.

مونسان تشریح کرد: ستاد سفرهای نوروزی چندی است که با حضور دستگاه‌های مختلف شکل گرفته و برای گردشگری ویژه نوروز در کنار دولت سایر نهادها و مجموعه‌ها مانند شهرداری‌ها کنارهم قرار می‌گیرند تا بتوانیم خدمات خوبی را برای مردم مهیا کنیم.

وی افزود: برنامه‌های ستاد سفر به خوبی پیش می‌رود و تقسیم کار انجام شده و همه دستگاه‌ها موظف هستند که خدمات را در بالاترین سطح ارایه کنند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یادآور شد: رییس جمهوری تاکید داشتند که با توجه به فضایی که ایجاد شده باید تلاش کنیم نوروز امسال، ایام فراغت خوبی برای مردم داشته باشیم.

وی ادامه داد: کاشان یکی از قطب‌های گردشگری کشور است و کل شهر با اهالی خون‌گرم، مهمان‌نواز، اماکن تاریخی و زیرساخت‌های آماده، گردشگرپذیر شده است و موجب شده تا یکی از مقاصد مهم مردم باشد.

مونسان در مورد تخصیص اعتبارها نیز گفت: همواره برای استان اصفهان و شهرستان کاشان اعتبارهای خوبی تامین شده است، البته  وضعیت بودجه دولت روی ما هم اثرهای خود را دارد اما زیرساخت‌های خوبی مهیا است و همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا کاستی‌های موجود هم پیگیری شود.

وی تاکید کرد: خوشحال هستیم که بگوییم گردشگری یکی از بخش‌های اقتصادی است که بیشتر بار آن بر دوش خود مردم و سرمایه‌گذاران قرار دارد و ما هم زیرساخت‌ها را مهیا می‌کنیم و امیدواریم امسال نوروز خوبی را از جمله در کاشان داشته باشیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: حوادثی را در چند وقت اخیر شاهد بودیم که همگان را ناراحت کرد و اثرهایی هم بر روی گردشگری گذاشت اما برنامه اقدام فوری مهیا شده و ان‌شاء‌الله در چندماه آینده از آن عبور خواهیم کرد چرا که بازار گردشگری کشور ما آنقدر بزرگ هست که عبور از این شرایط را تحمل کند.

وی تشریح کرد: روز جمعه گذشته در نشستی با حضور معاون اول رییس جمهوری، پس از ارایه گزارش از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار شد پرواز به چین تا زمان بهبود شرایط کاهش یابد و برای ما هم سلامتی مردم در اولویت قرار دارد و هر تصمیمی گرفته شود، پیروی می‌کنیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار