با تصویب ستاد مقابله با کرونا اعمال می‌شود؛
با تصویب ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، محدودیت رفت‌وآمد در مبادی ورودی استان آذربایجان شرقی از امروز اعمال می‌شود.اعضای ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، ظهر امروز در نشست بررسی آخرین وضعیت بیماری کرونا در آذربایجان شرقی، ضمن تأکید بر خودداری شهروندان از سفرهای غیرضروری، با اعمال محدودیت رفت‌وآمد در مبادی ورودی استان موافقت کردند
کد خبر: ۸۲۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ 07 March 2020

به گزارش تابناک تبریز،تشدید اقدامات نظارتی بر تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده، ممنوعیت برپایی چادر در اماکن عمومی در ایام عید نوروز، پشتیبانی تمام دستگاه‌های اجرایی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز، استفاده از تمام ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی استان برای پذیرش بیماران و تقویت برنامه‌های تبلیغی، اطلاع‌رسانی و آموزشی درخصوص اصول بهداشتی و خودمراقبتی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از جامعه فداکار و ایثارگر پزشکی و پرستاری و دست‌اندرکاران دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: بیماری کرونا، سلامت جسمی مردم را به خطر انداخته و آن‌چه امروز مهم است حفظ سلامت روحی و روانی جامعه و افزایش آمادگی در برابر این بیماری است.

دکتر محمدرضا پورمحمدی با تأکید بر خودداری مردم از سفرهای غیرضروری، اعلام کرد: استان آذربایجان شرقی در ایام نوروز پذیرای میهمانان نوروزی نخواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این جلسه آمار مبتلایان به بیماری کرونا را در آذربایجان شرقی، 87 نفر و تعداد فوت‌شدگان را 9 نفر اعلام کرد و گفت: 33 نفر از مبتلایان نیز پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شده‌اند.

محمدحسین صومی با اشاره به اینکه از ابتدای اسفند، 852 نفر با علایم حاد تنفسی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند، افزود: از این تعداد 252 نفر بستری شده‌اند و از 555 نفر تست کرونا گرفته شده است.

وی با بیان اینکه 80 درصد از مبتلایان به کرونا نیاز به بستری ندارند و با مراقبت‌های خانگی قابل درمان هستند، افزود: بر این اساس 50 مرکز سلامت در استان برای غربال‌گری کرونا تجهیز شده است و در صورتی که فرد مراجعه‌کننده نیاز به بستری داشته باشد به بیمارستان‌ها ارجاع می‌یابد.

صومی با تأکید بر آمادگی همه مراکز درمانی استان، گفت: در حال حاضر ایجاد ظرفیت جدید برای پذیرش بیماران کرونا، بسیار دشوار است و به همین خاطر نیازمند استفاده از همه ظرفیت‌های بیمارستانی موجود هستیم.

در این نشست گزارش عملکرد کمیته‌های تخصصی ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا ارائه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار