حمیدرضا دبیری گفت: شهرستان های لارستان، لامرد، مهر، قیروکارزین، فراشبند، خنج، کازرون و گراش به این آفت آلوده شدند.
کد خبر: ۸۳۰۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲ 11 March 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حمیدرضا دبیری گفت: شهرستان های لارستان، لامرد، مهر، قیروکارزین، فراشبند، خنج، کازرون و گراش به این آفت آلوده شدند.

به گفته او، تا کنون در ۲هزار و ۶۵۹هکتار مبارزه با آفت ملخ صحرایی صورت گرفته و ۸۵هزار هکتار نیز در ۱۷شهرستان عملیات ردیابی صورت گرفته است.

دبیری انجام عملیات ردیابی را مهم‌ترین قسمت مبارزه با ملخ‌های صحرایی اعلام کرد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان فارس معتقد است که بدون کمک کشاورزان مبارزه با ملخ‌ها میسر نیست و کشاورزان نیز باید خود وارد میدان شوند.

او از در اختیار قرار دادن سم رایگان به کشاورزان خبر می‌دهد و می‌گوید: کشاورزان باید با استفاده از سم‌پاش‌های خود و پایش روزانه مزارع و باغات سرمایه خود را از هجوم ملخ حفظ کنند.

دبیری درباره دمای مناسب برای زندگی و تکثیر ملخ صحرایی می‌گوید: این آفت در دمای ۲۵تا۳۵ درجه بهترین وضعیت را دارد و تکثیر آن به سرعت اتفاق می‌افتد، اما در دمای بالای ۳۵درجه شرایط متفاوت می‌شود و امکان زندگی برایشان کم می‌شود.

محمدمهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز پیش‌بینی کرده که مبارزه با ملخ صحرایی در ۱۰۰هزار هکتار از مزارع انجام شود که هزینه‌ای بیش از ۷۰میلیارد ریال را در بردارد.

به گفته او، ملخ صحرایی امسال با گستردگی بیشتر از پارسال به استان فارس و بوشهر هجوم آورده و با توجه به مرحله رشدی مزارع گندم، کلزا و شتوی‌جات این استان، امکان خسارت بسیار زیادی به مزارع وجود دارد.

استان فارس از بهمن۹۷ تا تیرماه ۹۸ درگیر مبارزه با ملخ‌های صحرایی بود و ۱۴شهرستان نیز به صورت جدی درگیر این آفت شده بودند. در این مدت زمانی مبارزه علیه این آفت در ۴۴هزار و ۵۰۰هکتار انجام و بالغ بر ۳۱تُن سم برای مبارزه با این آفت مصرف شد.

برچسب ها: حمله ، ملخ ، ملخ صحرایی ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار