افزایش تعداد سگ‌های ولگرد در سطح شهر «سی سخت» باعث به خطر انداختن سلامت اجتماعی شهروندان شده است.
کد خبر: ۸۳۷۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۸ 08 April 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، فارس نوشت : نزدیک به دو سال است که تعداد سگهای ولگرد در سطح شهر «سی‌سخت» زیاد شده است، ولی تاکنون ادارات مربوطه که باید با این مشکل مقابله کنند، هیچ کاری انجام نداده‌اند.

تعداد این سگ‌ها آنچنان زیاد شده که در دسته‌های 10 تا 15 تایی به صورت آزادانه در سطح شهر می‌چرخند و با حمله‌ور شدن به سطل‌های زباله  باعث ایجاد چهره زشت و غیربهداشتی در شهر شده‌اند.

این سگ‌ها از روی گرسنگی به سطل‌ها هجوم می‌آورند و با دریدن نایلون‌ها و ریختن زباله‌ها در زیر سطل‌ها، جلوه بدی در شهر درست می‌کنند که علاوه بر بهم زدن نظم شهر، آلودگی ایجاد می‌‌کنند.

بارها دیده شده که این سگها برای خوردن نان خشک‌های موجود در زیر میز نانوایی‌ها به میزها آویزان شده اند و یا مشاهده می شود که همین سگ‌ها در چمن‌های بلوارهای شهر و پارکها که برای استراحت مردم است، به صورت گله‌ای خوابیده‌اند و معلوم نیست چقدر آلودگی و بیماری انتقال می‌دهند.

اما مسئله اصلی اینجاست که تاکنون ادارات و دستگاههای مربوطه که باید این مشکل اساسی را برطرف کنند، هیچ اقدامی نکرده‌اند و با وعده های تو خالی، از کنار این مسأله گذشته‌اند.

حالا که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی از مهمترین راه‌های پیشگیری از ویروس کروناست، می‌طلبد که دانشگاه علوم پزشکی نسبت به این مسأله بی‌تفاوت نباشد و باهمکاری ادارات مربوطه این مشکل را بررسی کنند.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
همین سگها بهتر از بعضی مسافرانند که وارد شهر میشن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار