مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برآورد کرد: امسال کار مبارزه با آفت سن در مزارع گندم و جو استان در سطح حداقل ۲۰۰ هزار هکتار انجام شود.
کد خبر: ۸۳۸۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰ 13 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،فرهاد شریفی ، با اشاره به آغاز مبارزه با آفت سن مادر(مرحله اول) در مزارع گندم و جو استان کرمانشاه، اظهار کرد: مبارزه در مناطق گرمسیر استان از اواسط فروردین شروع شده و تاکنون ۶۰ هزار هکتار از اراضی استان علیه آفت سن سم پاشی شده است.

شریفی گفت: پیش بینی می‌شود امسال کار مبارزه با آفت سن در مزارع گندم و جو استان کرمانشاه در سطح حداقل ۲۰۰ هزار هکتار اجرایی شود.

به گفته مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، سال گذشته در مجموع کار مبارزه با آفت سن در هر دو مرحله (مبارزه با سن مادر و پوره) در سطح ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی گندم و جو استان کرمانشاه انجام گرفت.

شریفی سپس گفت: سهل انگاری در مبارزه با آفت سن جایز نیست، چون اگر تراکم آفت سن در مزرعه گندم و جو بالا برود، وزن دانه گندم و جو به شدت کاهش پیدا کرده و گاها میزان عملکرد در واحد سطح تا 80 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

شریفی گفت: آفت سن کیفیت گندم را هم به شدت پایین آورده و سبب خواهد شد تا آرد خاصیت نانوایی خود را از دست بدهد.

شریفی در ادامه با توصیه به کشاورزان برای مشورت با کارشناسان جهاد کشاورزی برای مبارزه با آفت سن، گفت: اگر کشاورزان کار مبارزه با آفت سن را در مرحله اول که مرحله مبارزه با سن مادر است به خوبی انجام دهند، دیگر نیازی به مبارزه در مرحله دوم(پوره سن) نخواهد بود.

شریفی گفت: مبارزه با آفت سن در دو مرحله مبارزه با سن مادر و بعد پوره تا اواخر خرداد ماه در مناطق سردسیر استان کرمانشاه ادامه پیدا خواهد کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار