ارسلان زارع روز دوشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان در رشت اظهار داشت: موضوع تنظیم بازار؛ تعادل قیمت و پیشگیری از گران فروشی است؛ از این رو؛ در استان باید برای حفظ تعادل قیمت از افزایش قیمت ها جلوگیری کنیم.
کد خبر: ۸۳۸۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷ 13 April 2020

تاکید استاندار گیلان بر تداوم نظارت بر قیمت ها در آستانه ماه رمضان

 

ارسلان زارع روز دوشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان در رشت اظهار داشت: موضوع تنظیم بازار؛  تعادل قیمت و پیشگیری از گران فروشی است؛ از این رو؛ در استان باید برای حفظ تعادل قیمت از افزایش قیمت ها جلوگیری کنیم.

وی با  اشاره به تقاضای تولید کنندگان محصولات بهداشتی مقابله با کرونا جهت صدور مجوز برای عرضه محصولات شان در استان های دیگر تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که این تولید کنندگان برای این امر ابراز می کنند،  خرید با قیمت بالاتر توسط استان های دیگر است که این امر نشاندهنده اینست که علاوه بر رعایت تولید کنندگان به قیمت های  متعادل  ، نظارت های خوبی نیز در این زمینه انجام شده است.

 

وی اظهار کرد: فقط در موضوع مرتبط با کرونا ۲۱۳ هزار مورد بازرسی در گشت های مشترک استان انجام شده و  ۹۹ درصد پرونده های تشکیل شده  مرتبط با موضوع کرونا  با سرعت و دقت رسیدگی شده است.

کارگروه تنظیم بازار با کنترل و مدیریت کالاها و حمایت از تولیدات داخلی سهم بسزایی در جهش تولید دارد

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید گفت: کارگروه تنظیم بازار با کنترل و مدیریت کالاها و عرضه و تقاضا سهمی موثر در جهش تولید با نگاه حمایت از تولیدات داخلی و به ویژه محصولات استان گیلان دارد .

وی با اشاره به رتبه برتر تنظیم بازار استان در کشور طی سال گذشته تصریح کرد: این مسیر با تلاش و همکاری و تعامل شتابان طی سالجاری ادامه خواهد داشت.

هیچ کمبودی در تامین کالاهای اساسی و سایر کالاها در استان نداریم

وی به بازگشایی اصناف و مشاغل کم خطر نیز اشاره و بیان کرد: با همه محدودیت ها ، خوشبختانه طی اسفند و نوروز  از نظر حمل و نقل هیچ مشکلی نداشته ایم ؛ ضمن آنکه هیچ کمبودی در کالاهای اساسی و سایر کالاها در استان احساس نمی شود .

زارع با بیان اینکه کالاهای استراتژیک به میزان کافی در کشور و استان موجود است، گفت: در همین راستا، ۴۱ هزار و ۵۰۰ تن گندم  در سیلوها و انبارهای استان ذخیره سازی شده است.

استاندار گیلان ادامه داد: همچنین ۱۷۱ هزار تن برنج در انبارهای استان موجود است ؛ ضمن آنکه به میزان کافی نیز روغن ، شکر ، گوشت سفید و قرمز اعم از گرم و منجمد برای ماه مبارک رمضان پیش بینی شده  و در گیلان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مخلوط کردن گندم داخلی و خارجی موجب بهبود کیفیت در نان استان شده است ، اظهار کرد: البته باید گندم داخلی در کنار  نیاز به مخلوط با گندم خارجی مد نظر حمایت قرار بگیرد.

زارع با اشاره به کاهش مصرف گوشت قرمز و  سفید بدنبال  شیوع ویروس کرونا و درپی کاهش چشمگیر مهمانان نوروزی و تعطیلی هتل ها و رستوران ها  بیان کرد:  تولید و عرضه  برای این محصولات بیش از تقاضا بود؛ بنابراین حمایت از دامداران باید مورد توجه باشد.

  وی اضافه کرد :  اگر برای تعادل قیمت ها از  دام و لاشه دام نیز از استان های دیگر وارداتی انجام می شود ، باید بهداشتی بودن آن ها نیز مد نظر باشد و اداره کل دامپزشکی از ورود دامی که مبدا و مقصد آن مشخص نیست و پروانه بهداشتی ندارد، جلوگیری کند.

وی با یادآوری اینکه  دستورالعمل های ورودی استان در قرنطینه دامپزشکی پلاک کوبی دام ها باید رعایت شود، اظهار کرد: اجرای دستورالعمل ها و اعمال قانون موجب کاهش واردات بی رویه نیز می شود و از سوی دیگر نیاز کشتارگاه های صنعتی درون استان نیز برآورده می شود.

لزوم تقویت حمل نقل شهر رشت

استاندار گیلان همچنین با اشاره به لزوم  وجود ناوگان قوی در حمل و نقل عمومی به ویژه در شرایط کنونی برای حفظ سلامتی و رعایت دستورالعمل ها گفت: بدلیل رعایت  فاصله در حمل و نقل عمومی ، صاحبان این مشاغل نیز در موضوع کرونا از از نظر اقتصادی آسیب دیده اند ، بنابر این یکی از جامعه های هدف  از محل تسهیلات ۷۵ هزار میلیارد تومانی دولت این قشر هستند.

خرید اینترنتی و غیر حضوری نیاز جامعه برای آینده است / رونمایی از سایت کسب و کار آنلاین در گیلان

استاندار گیلان  با اشاره به تاکید بر انجام خریدهای اینترنتی و غیر حضور و آماده سازی  فضای اینترنت برای راه اندازی مشاغل در بارگاه راه اندازی شده در کشور و در استان گفت: در بسیاری از کشورها در راستای توسعه پایدار جامعه  در این راستا سال های گذشته این کار را آغاز کرده اند.

وی  جلوگیری از  مواردی همچون ترددهای غیر ضروری، ترافیک ، استفاده از سوخت فسیلی و آسیب های آن به محیط زیست و اتلاف وقت و سرمایه را از جمله مزایای خریدهای اینترنتی عنوان و بیان کرد: امروز سایت استانی کسب و کار  آنلاین رونمایی شد.

زارع  با اشاره به رتبه هشتم گیلان از لحاظ کسب و کار آنلاین گفت: این موضوع نشاندهنده استقبال مردم از این موضوع است و می تواند با سرعت تقویت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار