مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت:برگزاری جشنواره استانی پخت شیرینی خانگی ویژه ماه مبارک رمضان به صورت مجازی در استان زنجان برگزار می­ شود.
کد خبر: ۸۴۲۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱ 26 April 2020

جشنواره ی مجازی با طعم شیرینی‌های سنتی

امیر ارجمند گفت: این جشنواره با هدف ترویج تهیه شیرینی خانگی از مواد اولیه طبیعی و سالم برگزار می ­شود. در این جشنواره شرکت کنندگان اقدام به پخت شیرنی خانگی ویژه ماه مبارک رمضان می­ کنند و تصاویر آن را به صورت عکس و فیلم به صفحه مجاری اینستاگرام -cthh zanjan اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان ارسال کرده و از نفرات برتر به همراه جوایز نفیس قدردانی خواهد شد.

او در خصوص نحوه برگزاری این جشنواره اظهار داشت: مهلت ارسال آثار تا روز ۲۸ ماه مبارک رمضان است و اسامی برندگان همزمان با عید فطر اعلام می‌شود.

ارجمند گفت:این جشنواره با هدف آشنایی خانواده­ها با شیوه‌های تهیه و فرهنگ تغذیه و شناخت بیشتر شیرینی‌ها و احیاء شیرینی‌های سنتی قدیم استان زنجان برگزار می‌شود که به منظور ترویج فرهنگ پخت شیرینی سالم و استفاده از غذای سالم می‌باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان ادامه داد: شیرینی سنتی زنجان می‌تواند در سبد کالا‌های سوغاتی استان زنجان جای بیشتری را بگیرد و به اشتغال و اقتصاد استان کمک کند و ما امیدواریم در این راستا به اهداف خود دست یابیم واین رویداد بتواند گامی اثربخش در دست یابی به توسعه این کسب و کار و معرفی استان باشد و آوازه شیرینی سنتی زنجان را ملی و جهانی کند.

منبع/ باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار