مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان عنوان کرد
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از برگزاری مجازی مراسم گرامی‌داشت روز معلم در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۴۳۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵ 29 April 2020

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از برگزاری مجازی مراسم گرامی‌داشت روز معلم در استان خبر داد.

ابراهیم رفیعی ظهر امروز (۱۰ اردیبهشت) در نشست خبری، ضمن تبریک روز معلم، با اشاره به برنامه‌های تدارک ‌دیده ‌شده برای گرامی‌داشت این هفته، اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کووید - ۱۹ برنامه‌های سال‌جاری در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود، به طوری که روز ۱۳ اردیبهشت‌ماه رئیس‌جمهور به صورت ویدئو کنفرانس با معلمان در استان‌ها صحبت خواهد کرد و این مهم آغاز برنامه‌های این هفته است.

این مسئول با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی ۳۵ برنامه به مناسبت روز معلم در زنجان برگزار خواهد شد، ادامه داد: احتمال افزایش تعداد برنامه‌ها وجود دارد و همه این موارد بستگی به شرایط بهداشتی دارد، ولی نباید اجازه داد ویروس کرونا مانع تقدیر از این قشر شود که در این راستا پیام تبریک استاندار و امام جمعه زنجان به‌صورت ضبط شده در بستر مجازی منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به انتخاب معلم نمونه، افزود: مطابق هر سال از همه چهارده منطقه آموزشی استان، بر اساس شاخص‌های تعریف ‌شده، ۱۴ معلم از مناطق و نواحی انتخاب شده و از آنان تقدیر به عمل خواهد آمد و در این روز دلنوشته دانش‌آموزان نیز به مناسبت روز معلم منتشر خواهد شد که قبلا بر اساس فراخوانی جمع‌آوری شده است.

رفیعی تصریح کرد: علاوه ‌بر موارد یاد شده، برنامه‌های فرهنگی نیز به مناسبت هفته معلم برگزار می‌شود و تلاش معلمان در ایام شیوع ویروس کرونا به فیلم تبدیل خواهد شد؛ همچنین کلیپ خانواده شهدای فرهنگی تهیه شده و از آنجایی که استان زنجان ۴۹ شهید فرهنگی دارد، با خانواده این شهدا تماس برقرارکرده و دلجویی به عمل می‌آید و در صورت امکان با خانواده شهید مجتبی رهبر که در روز معلم به شهادت رسیده است، دیدار به عمل خواهد آمد.

وی با اشاره به فوت یک معلم در زنجان و دو معلم در ابهر به دلیل ابتلا به بیماری کووید - ۱۹، یادآور شد: در این هفته از خانواده این فرهنگیان نیز دلجویی می‌شود چرا که معلمان که به مثال روح در کالبد آموزش کشور هستند، همواره برای آموزش در همه شرایط حضور داشتند و حتی جان‌شان را نیز فدا کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به تشکیل کمیته ویروس کرونا برای برنامه‌ریزی برای مقابله با این ویروس، تصریح کرد: ۲۳ هزار نفر آموزش مقابله با ویروس کرونا دریافت کرده‌اند؛ همچنین ۳۰ هزار برگ آموزش توزیع و ۳۶ هزار لیتر برای ضدعفونی مدارس تهیه شده است.

وی با بیان اینکه کرونا بیشترین تاثیر را بر آموزش و پرورش داشت، اظهار کرد: بسته‌های آموزشی نوشتاری و محتوای صوتی و تصویری برای آموزش دانش‌آموزان سراسر استان تولید شده که در این راستا ستاد نهضت آموزش در اداره‌کل و ادارات تابعه تشکیل شد و بر نامه‌ریزی برای تولید را انجام می‌دهد و در مناطق دوردست نیز که امکان دسترسی به اینترنت بسیار ضعیف است، محتوای اموزشی در قالب CD و DVD توزیع شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۷۵۰۰ نفرساعت جلسه برای پشتیبانی آموزش انجام شده که در این زمینه ۲۵۰۰ معلم با آموزش و پرورش همکاری داشتند و در حال حاضر ۷۰ درصد دانش‌آموزان در فضای «شاد» فعالیت دارند و در مجموع ۸۸ درصد کلاس‌های درس و صد درصد مدارس عضو شاد هستند.

منبع/ ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار