مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: با تشکیل ستاد نهضت آموزش در این اداره کل حدود هفت هزارو ۵۰۰ نفر ساعت جلسه با هدف پشتیبانی از آموزش ها برگزار شد که حدود ۲ هزارو ۵۰۰ معلم، سرگروه‌های آموزشی و نیروهای اداری این اداره کل در این ایام محتوای آموزشی تولید کردند.
کد خبر: ۸۴۳۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰ 29 April 2020

۲ هزارو ۵۰۰ معلم زنجانی در ایام کرونایی محتوای آموزشی تولید کردند

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: با تشکیل ستاد نهضت آموزش در این اداره کل حدود هفت هزارو ۵۰۰ نفر ساعت جلسه با هدف پشتیبانی از آموزش ها برگزار شد که حدود ۲ هزارو ۵۰۰ معلم، سرگروه‌های آموزشی و نیروهای اداری این اداره کل در این ایام محتوای آموزشی تولید کردند.

ابراهیم رفیعی روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان با تشریح اقدامات انجام شده این اداره کل در ایام کرونایی افزود: با تشکل ستاد مقابله با کرونا در آموزش و پرورش استان اقدامات بهداشتی، پشتیبانی و قطع نشدن خدمات مورد نیاز، برنامه ریزی و کارهای مربوطه به طور مستمر در ۱۴ منطقه آموزش و پرورش و به ویژه مرکز استان مورد توجه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در ایام کرونایی ۲۳ هزار نفر به طور مستقیم تحت آموزش های لازم قرار گرفتند، ۳۰ هزار و ۵۰۰ برگ ماده آموزشی ویژه مسائل بهداشتی ارائه و علاوه بر آن ۲۶ هزار لیتر ماده ضدعفونی کننده در مدارس مناطق استان توزیع شد.

این مسؤول ادامه داد: در دوران کرونایی نزدیک به ۳۵ هزار ماسک در مدارس استان توزیع و اعتباری نزدیک به ۱۱ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال به مناطق آموزش و پرورش برای کارهای بهداشتی مربوط به پیشگیری از این بیماری اختصاص یافت که در این میان آموزش و پرورش بیش از سایر دستگاه های تحت الشعاع این وضعیت قرار گرفت.

وی اظهار داشت: بر این مبنا با هدف آموزش های مستمر به دانش آموزان، صدا و سیما نیز پای کارآمد، بطوری که روزانه ۲۸ عنوان برنامه ۳۰ دقیقه ای درمجموع ۸۴۰ دقیقه را برای گروه‌های هدف پوشش می دهد و این در حالی است که تا اسفند سال گذشته محتوای آموزشی در برخی پایه های درسی به میزان ۸۰ و برخی دیگر ۷۰ درصد انجام گرفته و همه این اقدامات برای آموزش ۲۵ درصد باقیمانده است.

رفیعی افزود: محتواهایی در زمینه آموزشی، پرورشی، ورزشی، مشاوره و پایگاه های محتوا و سواد آموزی تولید و در ارتباط با تولیدات نوشتاری نیز تاکنون چهار هزار برگ تولید و منتشر شده است که در شهرستان های استان این رقم به ۱۳۲ هزار برگ رسید و نزدیک به ۴۶ هزار نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی به صورت مستمر نسبت به دانلود آنها اقدام کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: با احتساب تمامی محتواهای نوشتاری، صوتی، تصویری نزدیک به ۱۱ میلیون بار دانلود توسط دانش آموزان انجام گرفته که بخشی از دیگر محتواها به صورت صوتی و تصویری بوده و در مقطع متوسطه اول سه هزارو ۸۴۲ دقیقه تولید بوده که هدف گذاری انجام گرفته چهار هزار و ۵۰۰ دقیقه بوده است.

وی اظهار داشت: بر این اساس در مقطع متوسطه دوم نیز بطور ویژه برای پایه دوازدهم هفت هزار دقیقه و مقطع فنی و حرفه ای نیز نزدیک به ۲ هزار دقیقه محتوای آموزشی تولید شد که در مجموع نزدیک به ۱۳ هزار دقیقه محتوای صوتی و تصویری در زنجان تولید و منتشر شده است.

این مسؤول ادامه داد: اقدامات تولید محتوای آموزشی صوتی وتصویری مناطق آموزشی استان نیز بیش از ۳۵ هزار دقیقه تولید بوده که در مجموع ۵۰ هزار دقیقه معادل ۸۳۳ ساعت در این بخش انجام شده و در اختیار گروه‌های هدف قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: با کارهای انجام گرفته برای روستاهای فاقد اینترنت نیز محتواهای آموزشی به طریق سی دی ارسال شده که برای این بخش نیز نزدیک به ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شد و هم اکنون در حال توزیع است.

رفیعی با اشاره به اینکه این اداره کل، علاوه بر آموزش، کارهای فرهنگی، پرورشی و هنری را نیز انجام می دهد، افزود: طی ایام کرونایی مرکز مشاوره این اداره کل نسبت به تولید ۱۲۱ برگ مشاوره، هفت مورد فیلم و ۲ مورد نشریه اقدام کرده و با راه اندازی صدای مشاوره نیز به ۸۵۴ نفر مشاوره ارائه کرده و ۴۸ مورد مشاوره مددکاری نیز ساماندهی شده است.

وی اظهار داشت: در این ایام از سوی معاونت فرهنگی این اداره کل، حفظ جزء ۳۰ قرآن برای ۲۳ هزار دانش آموز در نظر گرفته شده که برنامه های مجازی دارالقرآن ها فعال بوده و در این ارتباط ۲ هزارو ۴۰۰ دانش آموز فعال هستند و از طرفی برای پایان سال تحصیلی نیز جشن تکلیف به صورت حضوری برگزار می شد که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در منزل انجام می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: در روزهای کرونایی و برای پویایی دانش آموزان ۴۵ فیلم آموزشی ورزشی به مدت ۲۰۰ دقیقه از سوی معاونت تربیت بدنی تهیه و در پورتال اداره کل آموزش و پرورش بارگذاری شد که گروه‌های هدف می توانند از آن استفاده کنند و برای سوادآموزان نیز ۲۲۰ دقیقه فیلم تولید شده است.

رفیعی خاطرنشان کرد: طی این ایام ۲۴ گروه بسیج دانش آموزی شکل گرفت که ۱۶۵ محیط آموزشی و ۶۲ محله را ضد عفونی کردند و در این راستا ۲۵ کانون، ۱۵ مرکز مشاوره و ۱۲ دارالقرآن نیز فعالیت می‌کنند.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار