معاون وزیر جهادکشاورزی در حاشیه بازدید از مزارع گندم بوکان گفت : پیش بینی می شود از مزارع گندم سراسر کشور نزدیک به ۱۴ هزار تن گندم برداشت شود.
کد خبر: ۸۴۴۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸ 02 May 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، وفابخش در بوکان با مثبت ارزیابی کردن روند تولید گندم از نظر کیفی و کمی در بوکان گفت: با توجه به شرایط خوب و مطلوب آب و هوایی کشور، تولید گندم در کشور وضعیت خوبی دارد.

معاون وزیر و سرپرست معاونت زراعت جهاد کشاورزی افزود: از 14 هزار تن گندم تولید شده در کشور مقرر است دولت 10 و نیم تا 11 میلیون تن را بصورت تضمینی خریداری کند.

وی همچنین از آغاز برداشت گندم در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت : در استانهای جنوبی تاکنون 500 هزار تن گندم خریداری شده و 90 درصد هزینه گندم های خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در خصوص آخرین وضعیت گندم در این استان گفت: در سال زراعی جاری بیش از 90 هزار هکتار از اراضی آبی استان به گندم آبی و بیش از 287 هزار هتکار از اراضی دیم استان به کشت گندم دیم اختصاص یافته است.

کرامت افزود: پیش بینی می شود در آذربایجان غربی 730 هزار تن گندم تولید شود است که 590 هزار تن آن در مراکز خرید 61 گانه خریداری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار