برای دومین سال متوالی، استان قزوین به عنوان پایلوت طرح افزایش عملکرد گندم و نظام‌های گندم بنیان در اراضی دیم کشور انتخاب شد.
کد خبر: ۸۴۵۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶ 03 May 2020
 اجرای طرح افزایش عملکرد گندم در مزارع کشاورزی قزوین

 

 
به گزارش خبرگزرای تابناک قزوین، اسماعیلی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه طرح افزایش عملکرد گندم در مزارع کشاورزی برای دومین سال متوالی اجرا می‌شود، گفت: هدف از اجرای این طرح این است که تا پنج سال میزان عملکرد و تولید گندم در اراضی دیم به ۲۵ درصد وضعیت موجود افزایش یابد.
او اظهار داشت: این طرح در سال گذشته در شهرستان آوج اجرا شد که با برنامه ریزی‌های انجام شده؛ امسال علاوه بر این شهرستان، در اراضی دیم شهرستان‌های قزوین و تاکستان نیز اجرایی می‌شود.
اسماعیلی با اشاره به اینکه گندم به عنوان مهم‌ترین محصول استراتژیک کشاورزی کشور محسوب می‌شود و نقش مهمی در تأمین امنیت غذایی دارد گفت: دولت در تلاش برای حفظ خودکفایی گندم است که طرح افزایش عملکرد گندم نیز در همین زمینه قرار دارد.
اسماعیلی افزود: در این طرح با تکیه بر روش‌های نوین کشت و استفاده از بذور اصلاح شده برای افزایش تولید محصول اقدام می‌شود.
به گفته او، امسال ۱۰۶ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی دیم استان به زیر کشت گندم رفته که این میزان نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است.
این مقام مسئول پیش بینی کرد امسال ۳۳۵ هزار تن گندم از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار