مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: اواخر سال گذشته با شیوع بیماری کرونا در کشور و این استان بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از فرهنگیان به صورت مستقیم در مناطق و مدارس به تولید محتوای درسی مشغول شدند که با در نظر گرفتن امکانات فعلی وضعیت خوبی در این بخش حاصل شده است.
کد خبر: ۸۴۶۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹ 06 May 2020

مشارکت ۲ هزارو ۵۰۰ فرهنگی در امر تولید محتوای آموزشی در زنجان 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: اواخر سال گذشته با شیوع بیماری کرونا در کشور و این استان بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از فرهنگیان به صورت مستقیم در مناطق و مدارس به تولید محتوای درسی مشغول شدند که با در نظر گرفتن امکانات فعلی وضعیت خوبی در این بخش حاصل شده است.

ابراهیم رفیعی شامگاه سه شنبه در مراسم بزرگداشت معلمان استان افزود: از ابتدای سال ۹۸ با همت همکاران آموزش و پرورش یک برنامه راهبردی و نقشه راه سه ساله در این حوزه ترسیم شد.

وی اضافه کرد: موضوع سند تحول آموزش و پرورش که دغدغه همه مسوولان کشوری است به یک برنامه اجرایی در این استان و مناطق ۱۴ گانه آن تبدیل شد که شاخص های استانداردی در حوزه آموزش و پرورش از قبیل میزان پوشش تحصیلی، میانگین نمرات و درصد و میزان قبولی در کنکور وجود دارد که این اداره کل در هر سه زمینه توانست رشد بسیار خوبی را کسب کند.

رفیعی ادامه داد: این استان در پوشش تحصیلی دوره ابتدایی به عنوان اولین پایه تحصیلی موفق عمل کرده است در حالیکه به دلیل پراکندگی مناطق روستایی و در برخی موارد کوهستانی و صعب‌العبور بودن مسیرها، ممکن است تلقی این باشد که پوشش در این مقطع کمتر باشد اما در پایه اول تا سوم تحصیلی زنجان رتبه اول کشوری را با ۹۹.۵ درصد به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: شاخص تحصیلی در مقطع متوسطه استان نیز وضعتی خوبی داشته و در ارتباط با کنکور نیز یک خروجی خوبی کسب شده است و از طرفی در شاخص های پرورشی از جمله برگزاری نمازهای جماعت مدارس، مسابقات قرآن و عترت، حضور در مجالس مذهبی به صورت ملی نیز این استان رشد قابل توجهی داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: این استان در حوزه ورزش نیز رشد بسیار خوبی را هم در حوزه مقام های ورزشی و هم در ارتباط با فضاهای ورزشی نیز داشته است.

وی یادآوری کرد: این اداره کل در خدمت رسانی به آموزش های ضمن خدمت فرهنگیان نیز روند خوبی را طی کرده و این در حالی است که میانگین آموزش ها در سال های گذشته ۴۰۰ هزار نفر ساعت در طی سال بوده که این رقم در سال گذشته به حدود یک ملیون و ۳۰۰ هزار نفر ساعت رسیده است.

این مسؤول ادامه داد: امسال تلاش می شود آموزش های ضمن خدمت فرهنگیان استان رونق یابد و در شاخص های مربوط به امور اداری، پشتیبانی و مناطق آموزش و پرورش استان نیز شاخص ها مثبت بوده و علاوه بر آن در امر احیای روابط انسانی و تکریم فرهنگیان کارهای ارزشمندی انجام گرفته است که امسال نیز اجرایی خواهد شد.

وی اظهار داشت: در شبکه شاد نیز با زیرساخت های فراهم شده جزء استان‌های پیشرو در کشور هستیم و بخش بزرگی از مدیران مدارس و دانش آموزان در این زمینه فعال هستند.

این مسؤول ادامه داد: جان آموزش و پرورش، معلمان هستند چرا که مدرسه بدون معلم کالبدی بی روح است و این جان سراسر عاشق و شیفته فرهنگیان استان موجب شده در دورترین نقاط و با همدلی و همت والای خود و حتی بنا بر فرامین رهبری طی سال گذشته نیز رونق آموزش را سپری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال آموزش و پرورش استان نیز تلاش دارد به دلیل نامگذاری سال به جهش تولید یک روش جهش را مد نظر قرار دهد که امیدواریم با همت فرهنگیان در استان اقدامات خوبی در این خصوص انجام شود.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار