مرکزی
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری مجرم سایبری که با راه‌اندازی یک کانال تلگرامی اقدام به انتشار مطالب خلاف واقع علیه مسئولان استانی در فضای مجازی می‌کرد، خبر داد
کد خبر: ۸۴۷۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶ 07 May 2020

دستگیری مدیر کانال تلگرامی تخریبگر مسئولین استان مرکزی

بر اساس اعلام پلیس، سرهنگ "احسان آنقی" در تشریح این خبر گفت: طی رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا استان، کانالی که با انتشار مطالبی خلاف واقع سعی در تخریب مسئولین استان در شبکه اجتماعی تلگرام را داشت شناسایی شد.

وی ادامه داد: کارشناسان این پلیس با تحلیل مستندات جمع‌آوری شده و با بررسی اطلاعاتی و تخصصی، مدیر کانال را شناسایی کردند و با هماهنگی انجام شده با مرجع قضایی، این فرد دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس فتا استان انتقال شد.

این مقام انتظامی بیان کرد: در مراحل بازجویی‌های تخصصی پلیس، فرد دستگیر شده با مشاهده شواهد و مدارک موجود به جرم و انتشار مطالب در این کانال تلگرامی اعتراف کرد و با تکمیل تحقیقات پلیس به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ آنقی با اشاره به جرم بودن انتشار اکاذیب و مطالب خلاف واقع در فضای مجازی گفت: براساس قانون هر کس نسبت به انتشار اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی یا علیه مقامات رسمی بوسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اقدام و اکاذیبی را منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، مرتکب جرم شده و برابر قانون مجازات اسلامی با او برخورد خواهد شد.

این مقام انتظامی به مجرمان فضای مجازی هشدار داد: تیم رصد و پایش پلیس فتا به صورت تمام وقت، مقتدرانه در برابر مجرمان سایبری ایستاده و با اشرافیت کامل به صورت شبانه روز، اقدام به رصد فضای مجازی برای برقراری امنیت سایبری کاربران خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در پایان بیان کرد‌: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir  آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند، همچنین شماره تماس ۶۹ - ۰۸۶۲۱۸۲۶۰۶۸ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در حوزه سایبر است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار