معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: الکل مورد نیاز استان به تناسب نیاز، توسط شرکت داروسازان در استان به داروخانه‌ها توزیع شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
کد خبر: ۸۴۸۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱ 10 May 2020

الکل مورد نیاز استان زنجان تامین شده است 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: الکل مورد نیاز استان به تناسب نیاز، توسط شرکت داروسازان در استان به داروخانه‌ها توزیع شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

فرامرز نیک سرشت شامگاه شنبه در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا استان با اشاره به اقدامات انجام گرفته در این خصوص افزود: هم اکنون بیش از ۲ هزارو ۹۰۰ بسته ۵۰ عددی ماسک در انبار موجود و روزانه نیز به همین میزان در حال توزیع است و در تامین آن مشکلی وجود ندارد.

وی بابیان اینکه واحد تولیدی سرجین بافت با جذب ۷۵ نیروی انسانی و طبق تعهد اعلامی در استان تامین ۱۰۰ هزار عدد ماسک در روز را عهده دار بود، گفت: متاسفانه این واحد تولیدی به دلیل مشکلاتی روزانه تنها بیش از ۱۰ هزار ماسک تولید می‌کند که با رفع مشکلات، به تعهد خود در زمینه تولید روزانه ۱۰۰ هزار عدد ماسک عمل خواهد کرد.

نیک سرشت ادامه داد: این استان در زمینه تامین دستکش یکبار مصرف مشکلی ندارد اما مسایلی بین واحدهای تولیدی و شرکت تعاونی داروسازان و داروخانه‌ها، وقفه ای در توزیع این وسیله پیشگیرانه ایجاد کرد.

وی اظهار داشت: با پیگیری های انجام گرفته و سوء تفاهم برطرف شده طبق روال، بیش از ۱۰۰ کارتن دستکش یکبار مصرف به شرکت تعاونی داروسازان استان تحویل داده خواهد شد و در زمینه تامین و تولید دستکش لاتکس به دلیل وجود خللی در فرایند مدیریت آن، مشخص شد که سه هزار کارتن از سوی شرکتی در خارج استان توزیع شده است.

این مسؤول ادامه داد: در زمان حاضر در تامین دستکش لاتکس در بین داروخانه های استان مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم با ساز و کارهای انجام گرفته از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی این مهم نیز طی هفته‌های آینده برطرف شود.

وی اضافه کرد: فنی و حرفه‌ای استان هم در تولید ماسک فعالیت خوبی دارد.

نیک سرشت با بیان اینکه برخی داروخانه‌ها ماسک‌های تولیدی در فنی و حرفه ای استان را برگشت دادند گفت: از ۱۳۵ داروخانه سطح استان پنج داروخانه به برگشت این ماسک ها اقدام کرده اند و به نوعی مقاومت و یا مخالفت هایی با آن دارند که این موضوع نیز برطرف خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان، ادامه داد: این در حالی است که ماسک تولیدی فنی و حرفه ای استان در دیگر استان ها از قبیل استان های تهران و آذر بایجان شرقی خریدار دارد و مقاومت های کنونی در استان جای سوال دارد.

وی خاطرنشان کرد: نیازهای اقلام بهداشتی مراکز بهداشتی، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، خانه‌های بهداشت و سطح داروخانه‌های استان زنجان تامین شده است و مشکلی وجود ندارد.

بیش از ۲۸ هزار بسته غذایی در بین خانواده های نیازمند توزیع شد

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی نواحی این نهاد همچنان مشغول دوخت ماسک و لباس بیمارستانی هستند، افزود: سپاه استان آماده همکاری در خصوص تامین نیازهای اقلام بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوده و در این خصوص از هیچ مساعدتی دریغ نمی‌کند.

سید شمس‌الدین موسوی افزود: گروه‌های جهادی محله محور نیز در ارتباط با ضدعفونی اماکن مختلف بر اساس نیاز آماده است و در خصوص کمک مومنانه نیز تا اواخر فروردین امسال با هماهنگی و کمک ائمه جماعات و فرمانداران استان ۲۸ هزار و ۴۳۶ بسته بین خانواده های کم برخوردار استان توزیع شده است.

این مسؤول ادامه داد: با توجه به فرمایش رهبری در خصوص کمک به افراد آسیب پذیر با اجرای طرح رزمایش مومنانه در ایام ماه مبارک رمضان ۹ هزار و ۹۵۰ بسته هر یک به طور میانگین به ارزش ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است.

وی اظهار داشت: علاوه بر آن ۶ هزارو ۸۰۰ بسته نیز از تهران ارسال شده که در حال آماده سازی برای توزیع در شهرستانهای استان است و با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد اجرایی حضرت امام (ره) طی روز گذشته سه هزار بسته غذایی احسان توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: طبق نامه واصل شده از سوی شورای هماهنگی ائمه جمعه در صورت سفید اعلام شدن شهرها کمک‌های لازم از سوی این نهاد انجام خواهد شد.

منبع/ ایرنا 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار