با سرد شدن هوای مناطق مختلف استان، مردم زنجان شعله وسایل گرمایشی خود را برای گرم کردن منازل بالا برده و به لباس‌های گرم روی آوردند.
کد خبر: ۸۴۹۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳ 12 May 2020

شعله وسایل گرمایشی در زنجان بالا رفت 

با سرد شدن هوای مناطق مختلف استان، مردم زنجان شعله وسایل گرمایشی خود را برای گرم کردن منازل بالا برده و به لباس‌های گرم روی آوردند.

رییس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان روز سه‌شنبه گفت: هوای این استان نسبت به روز گذشته خنک‌تر شده است و این وضعیت تا صبح فردا /چهارشنبه/ ادامه خواهد داشت.

حسین سلطانی افزود: طی ۲ روز اخیر بیشینه دمای این استان بین پنج تا هفت درجه سانتیگراد کاهش یافته است.

وی به میزان دمای فعلی شهر زنجان اشاره کرد و با بیان اینکه روز یکشنبه دمای زنجان ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر بود اظهار داشت: دمای فعلی شهر زنجان هشت درجه سانتیگراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته /دوشنبه/ در همین ساعت چهار درجه سانتیگراد خنک شده است.

سلطانی تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته میزان دمای زرین رود و قیدار با چهار درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین و چورزق در شهرستان طارم با دمای ۳۰ درجه سانتیگراد گرم ترین نقاط استان زنجان بودند.

وی به کمینه و بیشینه دمای هوای نقاط مختلف این استان طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: طی مدت یاد شده، میزان دما در زرین رود ۴ و ۲۰، قیدار ۴ و ۱۸، خیرآباد ۵ و ۲۰، سجاس ۵ و ۲۰، دندی ۵ و ۲۳، دانشگاه زنجان ۵ و ۲۲، حلب ۵ و ۲۳، فرودگاه زنجان ۵ و ۲۱، پری ۶ و ۲۰، گرماب ۶ و ۲۲، زنجان ۶ و ۲۲، صائین قلعه ۶ و ۲۱، نیک پی ۷ و ۲۳، ابهر ۷ و ۲۲، خرمدره ۸ و ۲۲، ماهنشان ۹ و ۲۴، آببر ۱۱ و ۲۲، چورزق ۱۳ و ۳۰ و گیلوان ۱۳ و ۲۲ درجه گزارش شد.

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار