مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از آغاز طرح جداسازی و مرمت کاخ صفی‌آباد بهشهر همزمان با روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹ 16 May 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، «سیف‌الله فرزانه» در آستانه هفته میراث فرهنگی درباره برنامه‌های این هفته در مازندران گفت: با نهایی شدن واگذاری کاخ صفی‌آباد به میراث فرهنگی، طرح جداسازی این مجموعه به منظور اجرای مرمت بنا در این هفته آغاز می‌شود که این برنامه به صورت مجازی به سمع و نظر علاقه‌مندان به آثار تاریخی و فرهنگی کشور می‌رسد.

وی با بیان این که برنامه‌های هفته میراث فرهنگی از ۲۸ اردیبهشت به مدت یک هفته برگزار می‌شود، اظهار کرد: امسال به دلیل سلامت اجتماعی مردم تمام برنامه‌ها به صورت مجازی از طریق سایت اداره کل به آدرس WWW.MAZANDCHTO.IR و آدرس mazandaran_cthh@ در فضای مجازی به نمایش درمی‌آید.

این مسئول خاطرنشان کرد: بازدید از روند پروژه مرمت حمام فرح‌آباد ساری و نشست تخصصی در پایگاه فرح‌آباد هم به صورت زنده از طریق سایت اداره کل و شبکه‌های مجازی برگزار خواهد شد.

نشست تخصصی مرمت بناهای تاریخی با موضوع مرمت در چهار دهه اخیر استان مازندران، نشست تخصصی راهنمایان گردشگری با موضوع هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه و همچنین برگزاری مراسم آیینی در خانه نیما یوشیج و انتشار آن در فضای مجازی از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت گرامیداشت این هفته در مازندران برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به سایر برنامه‌های این نهاد در هفته میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: نشست هم‌اندیشی تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه میراث فرهنگی، برگزاری مسابقات نقاشی و عکاسی با موضوع میراث فرهنگی و رونمایی از الواح ثبتی تاریخی، معنوی و طبیعی ثبت شده در سال ۱۳۹۸ نیز از جمله برنامه‌های این هفته است.

فرزانه از فراهم شدن امکان بازدید مجازی تمام موزه‌های استان خبر داد و گفت: با این اقدام محدودیت زمانی و مکانی بازدید از این جاذبه‌های قابل اعتنای استان مازندران برداشته شده است.

وی با بیان این که شیوع ویروس کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی در این اداره کل به فرصت تبدیل شده است افزود: علاقه‌مندان به آثار تاریخی و فرهنگی استان می‌توانند از آثار تاریخی و فرهنگی مازندران را در قالب کلیپ‌هایی با عنوان «مازندران را باید دید» بازدید کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار