معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: در حوزه خانه‌های جوان با کمبود اعتبار مواجه هستیم.
کد خبر: ۸۵۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴ 17 May 2020

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: در حوزه خانه‌های جوان با کمبود اعتبار مواجه هستیم.

لیلا کریمی ظهر امروز (۲۸ اردیبهشت) در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان خرم‌دره با بیان این‌که شهرستان خرم‌دره دارای سمن‌های بسیار خوبی است، اظهار کرد: برخی از این سمن‌ها در استان و حتی در کشور حرفی برای گفتن دارند.

وی با بیان این‌که اداره ورزش و جوانان متولی ایجاد اشتغال نیست، تصریح کرد: بیشتر فعالیت‌های ورزش و جوانان در حوزه اشتغال در راستای فرهنگ‌سازی و آموزش است که در همین ارتباط طرح سرباز مهارت در استان اجرا شد که در صورت تامین اعتبار امسال نیز این طرح اجرایی خواهد شد.

این مسئول با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای فرشته قربانی، کمان‌دار ملی‌پوش خرم‌دره‌ای، عنوان کرد: پیگیری لازم برای حل مشکل این ورزشکار انجام می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که هیچ کم‌لطفی به شهرستان‌ها در حوزه سمن‌ها نمی‌شود، یادآور شد: نسبت به سمن‌هایی که در در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند دیدگاه ویژه‌ای وجود دارد.

کریمی با اشاره به کمبود اعتبارات در حوزه خانه‌های جوان، ادامه داد: اگر فرمانداران و مسئولان شهرستانی در این زمینه همکاری لازم را نداشته باشند با مشکل مواجه می‌شویم.

وی با بیان این‌که جوانان شهرستان خرم‌دره از پتانسیل‌ها و استعدادهای بسیار خوبی در همه حوزه‌ها برخوردار هستند، یادآور شد: یکی از سمن‌های موفق شهرستان خرم‌دره، سمن آوای کیهان است که موفق به کشف یک سیارک شد.

این مسئول با اشاره به این‌که با پیگیری سمن‌ها طرح ملی ایدانه در شهرستان خرم‌دره اجرا می‌شود، گفت: برای اجرای این طرح ۶۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

کریمی با بیان این‌که جشنواره ایدانه فرصت بسیار خوبی برای شهرستان و استان است، یادآور شد: در کنار برگزاری این جشنواره با توجه به این‌که شاهد حضور تیم‌هایی از نقاط مختلف کشور خواهیم بود می‌توان برنامه‌های فرهنگی و گردشگری نیز داشته باشیم.

در ادامه این جلسه نیز فرماندار خرم‌دره با بیان این‌که هر چه در بحث جوانان گام برداریم باز هم کم است، عنوان کرد: جوانان آینده‌سازان کشور و سرمایه‌های اصلی هر مملکتی محسوب می‌شوند.

حجت محمدی با بیان این مطلب که در طی چند سال گذشته گام‌های خوبی در راستای حل مشکلات جوانان در شهرستان برداشته شده است، افزود: در انتخاب مدیران برای دستگاه‌های اجرایی، جوان‌گرایی یکی از اولویت‌های اصلی است.

این مسئول با تاکید بر این‌که باید به جوانان میدان داد، تصریح کرد: در حوزه جوانان تنها پول حلال مشکلات نیست، بلکه جوانان نیز باید به این باور برسند که عمر پشت میزنشینی تمام شده و دولت به سمت کوچک‌سازی روی آورده است.

فرماندار خرم‌دره از احداث استخر جدید در این شهرستان توسط شرکت مینو خبر داد و افزود: در حال حاضر یک استخر در شهرستان خرم‌دره در حال فعالیت است.

محمدی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، یادآور شد: با بهره‌گیری از خلاقیت و نوآوری‌های جوانان به‌ویژه در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها می‌توانیم گام موثری در کاهش اثر این تحریم‌ها برداریم.

منبع/ ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار