معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان گفت: طی یک سال گذشته 25 اثر تاریخی استان در فهرست آثار ملی ثبت شد.
کد خبر: ۸۵۱۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰ 18 May 2020

ثبت 25 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی 

مهدی غلامی امروز در این گفت‌وگو در زنجان اظهار کرد: استان زنجان جزو استان‌های با قابلیت و توانمند در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری است، اما بسیاری از این قابلیت‌ها هنوز شکوفا نشده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان با اشاره به اینکه طی سال گذشته قریب به ۴۰ اثر تاریخی از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد مرمت و احیا شد، گفت: همچنین در این مدت ۲۵ اثر تاریخی نیز در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.
وی از بازبینی حریم ۹ اثر تاریخی خبر داد و گفت: سه مورد از این آثار امروز به پایان رسیده است.
غلامی با اشاره به اینکه با توجه به وضعیت کشور در بودجه‌های دولتی رویکرد ما از مرمت صفر به سمت مرمت و بهره‌وری خواهد رفت، گفت: با این رویکرد جهشی در مرمت آثار تاریخی خواهیم داشت.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان با تاکید بر بالا بردن ماندگاری گردشگران در غار کتله‌خور و سلطانیه افزود: ثبت جهانی کتله‌خور از برنامه‌های سال‌جاری است.
وی با اشاره به اینکه آثار تاریخی متعلق به همه است و همه باید برای حفاظت از آن تلاش کنند، بیان کرد: استان زنجان 840 اثر تاریخی ثبت شده و ۵۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده دارد، که آمار پرونده‌های ثبت شده سال گذشته ۲۵ مورد بوده است.

منبع/ فارس 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار