رییس کمیسیون صنعتِ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان گفت: با بررسی صورت‌گرفته و احصای مشکلات واحدهای تولیدی تعطیل این استان، مشخص شد که دلیل عمده تعطیلی واحدها، موضوعات حقوقی است.
کد خبر: ۸۵۲۱۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱ 19 May 2020

دلیل عمده تعطیلی واحدهای تولیدی زنجان موضوع حقوقی است 

رییس کمیسیون صنعتِ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان گفت: با بررسی صورت‌گرفته و احصای مشکلات واحدهای تولیدی تعطیل این استان، مشخص شد که دلیل عمده تعطیلی واحدها، موضوعات حقوقی است.

محسن حمیدی شامگاه دوشنبه در چهارمین جلسه کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی زنجان اظهار داشت: راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی و عملیاتی کردن جهش تولید، نیازمند همدلی، وفاق و همراهی تمام دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادها است.

وی با بیان اینکه اشتغالزایی بسیار زیادی در بین واحدهای تعطیل و راکد استان از دست رفته است، خاطرنشان کرد: سرمایه‌های میلیاردی در این واحدها راکد و بلوکه شده که می‌توان از آن‌ها در توسعه تولید، اشتغالزایی و تولید ثروت در استان استفاده کرد.

حمیدی افزود: با توجه به نامگذاری سال جدید به عنوان جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب، این موضوع می‌تواند با راه‌اندازی واحدهای تعطیل و به چرخه تولید بازگرداندن آن‌ها محقق شود.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی واحدهای تولیدی جدید، نیازمند زمان زیادی است در حالی که می‌توان با بازگرداندن واحدهای راکد و تعطیل به چرخه تولید در راستای عملیاتی کردن شعار سال، حرکت کرد.

رییس کمیسیون صنعتِ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان با پیشنهاد راه‌اندازی بخش کارشناسی ذیل کمیته احیای واحدهای راکد در این کمیسیون، گفت: این بخش کارشناسی می‌تواند مشکلات را به صورت تخصصی بررسی کرده و پیشنهادات و برنامه‌هایی را در راستای رفع مشکلات و به بازگرداندن این واحدها ارائه کند.

وی با اشاره به لزوم شناسایی مشکلات تخصصی و ظرفیت واحدهای تعطیل برای بازگرداندن آن‌ها به چرخه تولید، تصریح کرد: این موارد را در کمیته کارشناسی کمیسیون صنعت، پیگیری خواهیم کرد.

حمیدی با بیان اینکه واحدهای تولیدی استان، مشکلات خود را در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مطرح می‌کنند، ابراز کرد: به قطع، کمیته احیای واحدهای راکد استان در این زمینه، موازی‌کاری نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: بازگرداندن واحدهای تعطیل به چرخه تولید، گام موثر برای ایجاد اشتغال و تحقق جهش تولید است.

دبیر کمیسیون صنعتِ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان نیز گفت: با توجه به راه‌اندازی کمیته احیای واحدهای تولیدی راکد استان در اتاق بازرگانی، کمیسیون صنعت می‌تواند حضور موثری در این زمینه داشته و مشکلات این بخش را بررسی و احصا کرده و پیشنهادات خود را به کمیته احیا ارائه دهد.

فرزاد عباسی اظهار داشت: ظرفیت‌های راکدی در بخش‌های مختلف صنعت وجود دارد که می‌تواند فعال شود.

وی تصریح کرد: واحدهای تولیدی در دوران شیوع ویروس کرونا و پس از آن مشکلاتی خواهند داشت که به مشکلات پیشین آن‌ها اضافه می‌شود.

عباسی خاطرنشان کرد: در همین راستا می‌توان برای جلوگیری از تعطیل شدن احتمالی واحدها، اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم را در این کمیسیون انجام داد.

معاون مطالعات اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان نیز با بیان اینکه استان زنجان واحدهای راکدی دارد که می‌توان آن‌ها را به چرخه تولید بازگرداند، گفت: با یک برنامه‌ریزی مطلوب حتی اگر تعداد کمی از واحدهای تولیدی نیز احیا شوند، گام موثری به لحاظ تولید ثروت، اشتغالزایی و توسعه استان صورت خواهد گرفت.

ولی افشاری اظهار داشت: بر اساس آمار، بیشتر واحدهای راکد استان به ترتیب در بخش صنایع فلزی، صنایع شیمیایی، صنایع غذایی و آشامیدنی و صنایع نساجی است.

وی خاطرنشان کرد: البته وضعیت صنعت نساجی به مراتب بهتر شده اما همچنان با مشکلاتی دست به گریبان است.

افشاری تاکید کرد: ارائه راهکار برای حل مشکلات واحدهای تعطیل و بازگرداندن آن‌ها به چرخه تولید از محورها و اهداف اصلی کمیته احیای واحدهای راکد و تعطیل استان زنجان است.

وی افزود: کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی می‌تواند در مسیر پایش، کمک شایانی به کمیته احیا برای ارائه راهکار داشته باشد.

در ادامه این جلسه، موارد مختلفی مورد بررسی قرار گرفت که از جمله آن‌ها می‌توان به عارضه‌یابی واحدهای تعطیل و دارای مشکل، شناسایی ظرفیت‌ها و اطلاع‌رسانی به واحدهای تعطیل برای طرح مشکلات و بررسی آن‌ها در بخش‌های تخصصی کمیته احیا، جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی به‌ویژه در زمان شیوع ویروس کرونا، فروش و صادرات و تغییر ذائقه بازار در دوران پساکرونا و مشکلات روز واحدهای تولیدی و صنعتی اشاره کرد.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار