معاون توسعه ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: افزایش مشارکت بانوان در برنامه‌های همگانی ورزشی و فرهنگی یکی از اهداف ما است.
کد خبر: ۸۵۲۳۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵ 19 May 2020

معاون توسعه ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: افزایش مشارکت بانوان در برنامه‌های همگانی ورزشی و فرهنگی یکی از اهداف ما است.

شهلا کاظمی در این گفت‌وگو، در رابطه با اجرای طرح‌های ورزشی بانوان، اظهار کرد: طرح‌های ورزشی وجود دارد که اجرای آن‌ها تا سال ۱۴۰۰ در استان زنجان ادامه دارد. هدف کلی از اجرای این طرح‌ها افزایش مشارکت بانوان در برنامه‌های همگانی ورزشی و فرهنگی است.

وی افزود: طرح ملی «پارک گام» نیز یکی از طرح‌هایی است که برای اجرای آن در سال‌جاری برنامه‌هایی داریم، هر چند با توجه به شیوع بیماری کرونا باید در این رابطه تصمیم جدید اتخاذ کرد.

این مسئول در رابطه با طرح ملی پارک گام، تصریح کرد: این طرح سال گذشته در همه شهرستان‌های استان برگزار شد که طی آن در ایستگاه‌های سلامت فشارخون و قند خون بانوان نیز سنجیده می‌شود.

کاظمی گفت: همچنین در این طرح برای بانوانی که گوشی اندروید داشتند، اپلیکیشنی به نام «برخیز» که گام‌شمار بانوان است، نصب می‌شود تا افراد را به پیاده‌روی تشویق کنیم.

معاون توسعه ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان افزود: ایجاد نشاط و تحرک در بین بانوان و نیز فراهم کردن بستر مناسب برای گسترش ورزش همگانی، حتی در مناطق کم‌تر برخوردار و در بین اقشار مختلف، از اهداف اجرای این طرح است، هرچند مشکلاتی نیز در این زمینه وجود داشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی رکن اصلی توسعه ورزش بانوان بوده و نقش مهم رسانه‌ها در این امر غیرقابل چشم‌پوشی است.

منبع/ ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار