فراخوان نام نویسی الکترونیکی متقاضیان ایجاد مراکز خدمات بهزیستی با نام مثبت زندگی در زنجان اعلام شد.
کد خبر: ۸۵۲۵۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴ 20 May 2020

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: درخواست تاسیس مرکز خدمات بهزیستی به صورت غیرحضوری صورت می‌گیرد و اشخاص حقیقی و افراد تحصیل کرده در رشته‌های مددکاری اجتماعی و رشته‌های مرتبط طبق دستورالعمل اعلام شده می‌توانند در خواست بدهند.

محمدی افزود: متقاضیان می‌توانند تا 5 خرداد با مراجعه به سامانه صدور مجوز سازمان بهزیستی کشور به نشانی اینترنتی centers.behzisti.net نسبت به ثبت درخواست تاسیس این مراکز اقدام کنند.

وی گفت: با راه اندازی این مراکز 22 خدمت در سطح اول شامل خدمات اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری به مددجویان ارائه می شود تا دسترسی به خدمات بهزیستی سهولت یابد.

وی افزود: بر حسب محل سکونت مددجویان در نقشه جغرافیایی هر ۴۵۰ خانوار تحت پوشش یک مرکز قرار می‌گیرد و مراکز بر محور مددکاران اجتماعی و بر پایه دولت الکترونیک خواهد بود.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: برای اجرای بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و همچنین بند ۴ ماده ۵۷ قانون احکام دائمی دال بر تشکیل مراکز خدمات بهزیستی در سازمان بهزیستی، مراکز مثبت زندگی تاسیس می شود.

فعالیت مراکز مثبت زندگی با محوریت خانواده است.

محور فعالیت مراکز مثبت زندگی یا مراکز خدمات بهزیستی خانواده ها خواهند بود و پرونده های مددکاری اجتماعی خانوار به صورت الکترونیکی برای تمام مددجویان مستمری بگیر سازمان بهزیستی در این مراکز شکل خواهد گرفت.

با فعالیت این مراکز مددجویان دسترسی آسان تری به خدمات بهزیستی خواهند داشت و نیازی به مراجعه حضوری به بهزیستی شهرستانها نیست.

مددجویان می‌توانند خدمات اولیه مثل تشکیل پرونده و همچنین درخواست های خود را از طریق این مراکز پیگیری کنند و درخواست ها به صورت الکترونیکی به ادارات بهزیستی شهرستان ارجاع و اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

این مراکز تنها محدود به مددجویان نمیشود بلکه در حوزه سلامت اجتماعی به احاد مردم خدمات دهی می‌شود.

منبع/ خبرگزاری صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار